[Marantz SR4003 - MM8003] - MM8003 gaat niet in standby

Gestart door raymonvdm, november 06, 2010, 22:52:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

raymonvdm

Hoi,

Sinds deze week heb ik een MM8003 als vervanging voor mijn 2 x M500. Nu had ik in het begin toen ik de MA500s kreeg het probleem dat deze niet in en uitschakelde bij het in en uit schakelen van de SR4003. Nu heb ik dat toen opgelost door ... tja das nu net het probleem.

Zoals het werkte:
SR4003 met RCA kabeltje naar de RC5 input van de 1e MA500 en daarna door naar de 2e MA500. De MA500s stonden ingesteld op modus 2 (met de schroevendraaier schakelaar op de achterkant)

Nu probeer ik hetzelfde met de MM8003 maar deze blijft altijd aan staan. Ik heb al een reset gedaan met een paperclip maar dit maakt geen verschil. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

De handleiding is niet heel duidelijk in dit soort dingen. Er staat alleen hoe je het moet aansluiten. Begrijpen de apparaten elkaar niet i.v.m de leeftijd ?


thepioneer

Welkom op het forum, mooie combi heb je zo. Zit er ook een schakelaar of iets dergelijks op de mm? En anders moet je even kijken of je in het boekje van de sr4003 ook iets moet programeren. Ik heb zelf de ma's op een pm8003 gehad en daar moest ik ook de schakelaar op de ma's veranderen. Ik heb even gekeken in het boekje van een av8003 en die moet je programeren als hij iets aan of uit moet schakelen.

Even kijken dus in het boekje of in de menu van de sr.

grts ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III



Hier op de trigger aansluiten
Alleen heeft de SR 4003 iig geen trigger
Via de remote uit net als de MA 500 wil niet werken mmmm staat er iets vermeld in de setup van de SR 4003?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

raymonvdm

#3
Ik kan in de setup van de SR4003 niets vinden, Deze heeft zoiezo niet een heel uitgebreide setup. De MA-500s willen nog wel in en uit schakelen via de SR4003 (zojuist nog getest), dus ik weet niet wat nu het probleem nog kan zijn met de MM8003

Is het ook mogelijk om gebruik te maken van de flasher-in of de dc-triggers en zo ja hoe werken deze ? Heeft iemand misschien een service manual waar dit in staat ?


raymonvdm

#4
Niemand die een idee of tip heeft ?


Ik zie dat je bij sommige Marantz recievers kan zien welke firmware de machine heeft. Kan dit ook op de SR4003 en is deze te upgraden naar een nieuwere versie ? Wellicht heb ik last van een firmware issue. Zelfde vraag voor een MM8003 ?