Wat een kle** zooi is zo'n aardlus, zeg!!! Zoeken, zoeken, zoeken, tips, tips, tips, brom, brom, brom...... en dan lijkt het toch ineens goed te komen!! Ik begon bijna te twijfelen...... wanneer ik een keuken kan installeren met verleggen van gasleiding en electriciteitsleidingen, kan ik dit toch ook wel vinden???...... wanneer ik stroom kan doortrekken naar 3 tl's, 2 spotjes en 1 + 2 stopcontacten, kan ik dit toch ook wel vinden???..... wanneer ik tot op het stopcontact kan vinden wat de aardlek doet springen, maar nu net niet het apparaat wegens gebrek aan juiste meetapparatuur, kan ik dit toch ook wel vinden???
(de waterkoker in dit geval)Het blijkt dus dat een aardlus best lastig is om te lokaliseren en nog lastiger om te verhelpen. Dan begin je met eliminatie-methode: en dat is een behoorlijk lange..... Zucht!!!
Morgen maar eens eerst de MA's weer bruggen en horen wat het dan doet. Daarna e.a. aarden.
@Ronald: wanneer ik beide verdeelblokken aansluit op beide stopcontacten heb ik op beide blokken 1 contact over, dus dan kan ik deze met elkaar verbinden (aarde). Wanneer je bedoelt dat ik een aardebrug moet maken in de huidige situatie
(dus het ene verdeelblok op/aan het andere), heb ik maar op 1 verdeelblok een contact over....een aardebrug tussen beide blokken zal dan lastig gaan?
Trouwens, heb ik het goed wanneer ik zeg dat jouw "aardkabels" coaxkabels zijn??
Ik heb nog twee verdeelblokken liggen boven op m'n kantoortje: 1 x 5 en 1 x 6 contacten........eventueel kan ik ook nog een 12-voudig blok kopen en daarmee "experimenteren"..... of met de blokken, die ik nog heb....
Wordt vervolgd