Heeft de website nog wel bestaansrecht? (niet het forum)

Gestart door Maurice, november 03, 2010, 20:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Tigger

Een website onderhouden kost erg veel tijd, zeker wanneer je het ècht goed wil doen. Regelmatig zul je nieuwsartikelen moeten plaatsen, een aantal teksten moeten (her)schrijven en zeer regelmatig moeten analyseren welke pagina's de diverse bezoekers bekijken en doorlinken. Bovendien moet een website een doel dienen en vaak is zo'n doel aandacht vestigen op "iets".

Om in dit geval een website te bouwen (of aan te houden) als databank is zonde van de moeite -> beter is dan om een aparte rubriek te maken in het forum. Ik vermoed dat verreweg de meeste bezoekers direct doorklikken naar het forum zelf en dan op zoek gaan naar een antwoord op hun vraag.

Om je initiële vraag te beantwoorden, Maurice (heeft de website nog wel bestaansrecht) -> iedere website heeft een bestaansrecht. De vraag is eigenlijk: heeft de website een toegevoegde waarde? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Immers, zoals je zelf ook aangeeft, alle activiteit speelt zich op het forum af. Dan is de website eigenlijk eerder een onnodige startpagina van het forum.

Wil je daadwerkelijk de website nieuw leven inblazen, dan is er e.a. voor nodig: nieuwsartikelen, interessante inhoud, redacteurs, mensen die achter de schermen de site (technisch) onderhouden, etc.

Kijk eerst eens hoeveel bezoekers de site daadwerkelijk heeft en hoeveel daarvan "direct" doorklikken naar het forum? Ik denk dat je daar al best een antwoord van kan krijgen.

Ik wil best eens verder nadenken over de website of brainstormen met je hierover. Geef maar een seintje ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

dmeerpa

Citaat van: Tigger op november 09, 2010, 21:09:43
Een website onderhouden kost erg veel tijd, zeker wanneer je het ècht goed wil doen. Regelmatig zul je nieuwsartikelen moeten plaatsen, een aantal teksten moeten (her)schrijven en zeer regelmatig moeten analyseren welke pagina's de diverse bezoekers bekijken en doorlinken. Bovendien moet een website een doel dienen en vaak is zo'n doel aandacht vestigen op "iets".

Om in dit geval een website te bouwen (of aan te houden) als databank is zonde van de moeite -> beter is dan om een aparte rubriek te maken in het forum. Ik vermoed dat verreweg de meeste bezoekers direct doorklikken naar het forum zelf en dan op zoek gaan naar een antwoord op hun vraag.

Om je initiële vraag te beantwoorden, Maurice (heeft de website nog wel bestaansrecht) -> iedere website heeft een bestaansrecht. De vraag is eigenlijk: heeft de website een toegevoegde waarde? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Immers, zoals je zelf ook aangeeft, alle activiteit speelt zich op het forum af. Dan is de website eigenlijk eerder een onnodige startpagina van het forum.

Wil je daadwerkelijk de website nieuw leven inblazen, dan is er e.a. voor nodig: nieuwsartikelen, interessante inhoud, redacteurs, mensen die achter de schermen de site (technisch) onderhouden, etc.

Kijk eerst eens hoeveel bezoekers de site daadwerkelijk heeft en hoeveel daarvan "direct" doorklikken naar het forum? Ik denk dat je daar al best een antwoord van kan krijgen.

Ik wil best eens verder nadenken over de website of brainstormen met je hierover. Geef maar een seintje ;)
De site is inderdaad niet meer up to date, laatste artikel dateert van 1 januari 2010, dus ja is dan ook normaal dat iedereen door klikt. De vraag is, als er bruikbare en frequente info opkomt, als er dan geen interesse zou zijn.
Een ander idee voor de site is een FAQ. Ik heb gezien dat de officiële Marantz site er nu ook één heeft, maar in het Engels. Dus deze vertalen zou al een start zijn. Veel bezoekers van het forum (daarom niet allemaal leden) snappen de Nederlandstalige handleiding niet, dus een Nederlandstalige FAQ vind ik niet zo'n slecht idee.
Maar inderdaad bij problemen zouden ze zich kunnen registreren en hun vraag stellen. Maar vaak zijn die mensen enkel geïnteresseerd om een oplossing voor hun probleem,  en zijn ze niet ze gepassioneerd zoals ons door deze hobby, en zien we ze niet meer terug.
We hebben nu iets meer dan 1249 leden, maar Ik weet niet of we 400 leden hebben die meer dan 10 posts op hun naam hebben...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Tigger

Er is natuurlijk een verschil tussen een website en een forum. Beide media hebben hun eigen doelen en "regels". De vraag is wat en wie je wilt bereiken met welk medium.

Een website als "navraagbaak" is zeker geen slecht idee, maar moet direct voor de volle 100% klaar zijn. Toch vraag ik mij af of zo'n website een toegevoegde waarde heeft.
Een forum waar menigeen een vraag stelt, is veel dynamischer en inderdaad zijn er dan "forumleden" die een vraag stellen en dan weer weg zijn (dat is nu eenmaal een forum). Tegelijkertijd zijn er forumleden die blijven en (al dan niet) constructieve bijdragen leveren.

Zoals gezegd: bedenk eerst wat en wie je wilt bereiken met een website en stel dezelfde vraag voor het forum.

(nogmaals: ik wil best meedenken over de website en het forum)

lo

Neem effe contact met Maurice en dmeerpa. Ik denk dat jullie met zijn drieën en de moderators er wel uit gaan komen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

dmeerpa

Citaat van: lo op november 09, 2010, 22:11:20
Neem effe contact met Maurice en dmeerpa. Ik denk dat jullie met zijn drieën en de moderators er wel uit gaan komen.

groet,
lo
Zoals ik al zei wil ik mij wel engageren voor het technisch gedeelte en zelfs het online plaatsen van de artikels of andere data, maar verwacht wel dat er andere medewerkers zijn die deze helpen aanleveren.
Ik wil de FAQ's van Marantz desnoods vertalen. December zit ik drie weken thuis niks te doen, ga niet meer op reis dit jaar, want spaar voor mijn verhuis in februari. En na mijn verhuis ben ik normaal alle dagen tussen 15u30 en 16u00 al thuis, en voorlopig geen WAF die roet in het eten gooit  :-D
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Tigger

Citaat van: lo op november 09, 2010, 22:11:20

groet,

lo
Geen probleem: ik heb nu ff geen opdracht, dus op dit moment wel wat tijd om hierover te brainstormen.

Maurice

Tigger en Dmeerpa, bedankt voor het meedenken. Ik wil hier zeker met jullie meedenken en onderzoeken wat voor soort inrichting waarde toevoegt.
Momenteel ben ik nog erg druk en daardoor weinig tijd om zelf actief iets te ontwikkelen.
Een keer via skype of msn iets bespreken? Of we moeten een keer in real-life wat doen, maar Dmeerpa komt uit de buurt van Gent, Tigger Den Bosch en ik uit Arnhem (al zit ik wel dagelijks in Weert).

Het forum kent ook diverse uitbreidingsmogelijkheden, dus misschien is daar ook wat mee te doen. Of eventueel een wiki koppelen, waar leden zelf pagina´s op kunnen aanmaken (dus ook een FAQ of Howto etc).

Mochten mensen ideeën hebben, dan mogen ze deze hier natuurlijk spuien!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Zojuist de switch omgezet.
Als je naar www.marantzforum.nl gaat, kom je nu gelijk op het forum terecht. De site is echter nog wel te bezoeken via www.marantzforum.nl/site
Rev. Maurice

HiFi gek

Citaat van: Maurice op november 10, 2010, 20:57:27

Het forum kent ook diverse uitbreidingsmogelijkheden, dus misschien is daar ook wat mee te doen. Of eventueel een wiki koppelen, waar leden zelf pagina´s op kunnen aanmaken (dus ook een FAQ of Howto etc).

Maurice .

Dit begrijp ik even niet meer , de termen die je hiergebruikt .

Leg dit eens uit in begrijpelijk Nederlands .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op november 13, 2010, 19:11:48

Maurice .

Dit begrijp ik even niet meer , de termen die je hiergebruikt .

Leg dit eens uit in begrijpelijk Nederlands .

Groeten  EDWIN  B
Ehhh, ok, dat laat ik dan maar doen door Wikipedia:

Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiki
FAQ: http://nl.wikipedia.org/wiki/Faq
Howto: http://en.wikipedia.org/wiki/Howto
Rev. Maurice

HiFi gek