Marantz BD8002, goede speler ?

Gestart door frankie, november 03, 2010, 08:31:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

frankie

Van een kennis kan ik een BD8002 overnemen voor een prijs die nagenoeg gelijk ligt (iets hoger) dan bijvoorbeeld een
BD7003 of de Oppo BDP83.
Okay, laten we het even bij Marantz houden, alhoewel op of aanmerkingen t.o.v. de Oppo natuurlijk ook welkom zijn  :wink:

Zijn er eigenaren van de BD8002, die wat meer kunnen vertellen over deze mooie (maar wel verouderde) blu-ray speler van Marantz ?

Bijvoorbeeld, beeld, geluid, cd weergave, dvd weergave, de laadtijd van blu-ray schijfjes en of deze speler nog kan meekomen de
huidige nieuwkomers van Marantz ?

Stadium III

Het is zeker geen kleine jonge
Tja als ie mooi past zou ik het zeker doen
BD live weet ik zo niet als ie dat zo kan maar je zult er zeker wel plezier van hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Deze al gelezen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1634.0.html

Voor wat ik mij herinner dat men mij verteld heeft, waren de BD7003 en BD8002 niet ontwikkeld door Marantz, dit zijn toestellen die gemaakt werden en waar een Marantz behuizing werd opgezet.
En ik meen mij ook te herinneren dat de een verkoper mij vertelde dat beide spelers hun prijs niet waard waren. Zijn nieuwprijs was 1999€, bij correct heb je die nu voor 1299€.

Als je die nu voor een 350€ kan kopen is dit zeker het overwegen waard, al spreken we over een speler die zo'n 3 jaar geleden werd aangekondigd, ondertussen is er ook alweer heel wat geëvolueerd. En misschien is een recentere maar goedkopere speler daarom niet slechter.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

frankie

Citaat van: Stadium III op november 03, 2010, 19:07:21
Tja als ie mooi past zou ik het zeker doen
Volgens mij past 't wel bij een zwarte SR7001  :wink:
Het is alleen de vraag of deze speler kan meekomen met de nieuwere spelers van Marantz.

frankie

Citaat van: dmeerpa op november 03, 2010, 20:32:38
Deze al gelezen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,1634.0.html

Yep :-)

Citaat van: dmeerpa op november 03, 2010, 20:32:38
Als je die nu voor een 350€ kan kopen is dit zeker het overwegen waard

Helaas niet (2x zo veel)

Ik blijf m'n BD60 van Panasonic nog wel ff trouw.

frankie

Even afstoffen.....................

Ik ben niet geinteresseerd in al die nieuwe technische snufjes zoals live streaming, 3d etc maar alleen geinteresseerd in
uitmuntende beeld en klank kwaliteiten van een blu-ray speler.

Kan een BD8002 nog steeds mee met bijvoorbeeld een UD7006 / 7007 of zijn beeld en klank van deze spelers echt beter
dan zo'n verouderd model ?

sattie

Ik zou gewoon voor een nieuwe UD5007 gaan, want als je bijna 700 euro moet neer tellen voor die BD8002 vind ik dat een hoop geld.

JohnWx

Citaat van: sattie op april 28, 2013, 20:22:24
Ik zou gewoon voor een nieuwe UD5007 gaan, want als je bijna 700 euro moet neer tellen voor die BD8002 vind ik dat een hoop geld.

Het is wel een totaal andere speler qua opbouw en componenten de 8002
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

frankie

Inderdaad, het gaat dus vooral of zo'n BD8002 kan meekomen met een UD7006 / UD7007 of wellicht de welbekende Oppo BDP-93.

JohnWx

Citaat van: frankie op april 28, 2013, 20:34:38
Inderdaad, het gaat dus vooral of zo'n BD8002 kan meekomen met een UD7006 / UD7007 of wellicht de welbekende Oppo BDP-93.

leest geen sacd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

frankie

#14
Zou iemand wellicht kunnen vertellen of deze BD8002 kan meekomen met
een UD7006 / UD7007 qua beeld en klank kwaliteit ?