Speler met geaarde/afgeschermde kabel

Gestart door renes59, november 01, 2010, 11:20:47

Vorige topic - Volgende topic

renes59

In een ander topic werd gezegd dat een geaard/afgeschermd snoer naar de cd-speler het beste is. Waarom hebben cd-spelers dat dan niet als ze van de fabriek komen? Zelfs een speler die ongeveer tussen de €6000 en €8000 moet kosten heeft het niet.
Misschien is er nog niet aan gedacht? Het ontwerp van een cd-speler is nu meer dan 30 jaar oud, me dunkt lang genoeg om daar aan te denken. Of zou het gewoon allemaal niet uitmaken en is het allemaal suggestie? Lijkt me ook sterk dat de audioindustrie denkt dat de audiofielen ook wat te doen moeten hebben.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Ik denk dat je laatste opmerking waar is (De audio industrie denkt, laat ze dat zelf maar uitzoeken wij doen het in principe toch niet goed). Meestal zie je een netsnoer toegevoegd op een IEC stekker wat inderdaad niet afgeschermd is. Het feit dat het netsnoer dmv een IEC connector verbonden is met het apparaat, geeft de gebruiker de mogelijkheid om te experimenteren met diverse netsnoeren van diverse fabrikanten, en op deze wens wordt dan dus ingespeeld door de fabrikant. Fabrikanten beseffen dat "audiofielen" zoals wij (jij hoort daar ook bij, want voorzover ik het begrijp heb jij ook al met van alles en nog wat geëxperimenteert) toch hun eigen weg gaan mbt de bekabeling en dus laten ze je daar vrij in en geven je de ruimte en mogelijkheid om dit te doen.
Eea is natuurlijk geheel mijn mening zoals ik erover denk pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 11:20:47
In een ander topic werd gezegd dat een geaard/afgeschermd snoer naar de cd-speler het beste is. Waarom hebben cd-spelers dat dan niet als ze van de fabriek komen? Zelfs een speler die ongeveer tussen de €6000 en €8000 moet kosten heeft het niet.
Misschien is er nog niet aan gedacht? Het ontwerp van een cd-speler is nu meer dan 30 jaar oud, me dunkt lang genoeg om daar aan te denken. Of zou het gewoon allemaal niet uitmaken en is het allemaal suggetsie? Lijkt me ook sterk dat de audioindustrie denkt dat de audiofielen ook wat te doen moeten hebben.

Ik heb wel is hierover gepraat met een importeur (van high end) en een paar vooraanstaande mensen in de audiowereld van ontwerpers bouwers en high end zaken eigenaars

Die zagen en hoorde daar geen winst of positieve verandering in ook niet in die zakken zand rond de snoeren sommige wel trouwens en dat soort dingen

Ik moet zelf erkennen toen ik daar bij zat en mee praten dat ik ook mee ging in die tegenstand daarin

Maar dan kom je bij Fritz thuis en heb je het er weer over ga je zelf toch weer overstag met zijn bevindingen die ik dan zelf ook weer waarneem (denk ik)

Ik denk dat de merken hun nek daarover niet voor willen uitsteken voor al die cynische mensen in de audiowereld en ik denk dat ze bang zijn voor een slecht imago en slechte info word beter onthouden door mensen dan goede info

Ik denk als je het antwoord zeker wilt hebben Renes59 kan je contact opnemen met een paar merken en het hun vragen

Wat mij wel opvalt is al mensen het niet willen kunnen moeten of een andere reden er niet in geloven er veel tegenstand is maar dat is in elk GELOOF

Vroeger sprong ik er midden in om juist die beweringen onderuit te halen of het tegendeel te bewijzen maar ik heb er van geleerd dat je daarmee mensen kan kwetsen omdat zei er wel iets in zien of er wel een goed gevoel bij hebben en wie ben ik dan om mensen die iets hebben met een bepaald ding omdat te kleineren of belachelijk te maken

Ik zal absoluut nog wel een voor mij cynisch grapje erover horen maken net zoals de bank van HiFigek wat voor blokjes onder zijn bank zitten nu of wat doet de koper prijs nu heden te dage of oppassen Fritz geen Polen in huis halen ivm je koper

Je kan je menig erover geven en onderbouwen en meer en niets minder is er dan nog

Dit alles is mijn visie erop

ps:RENES 59 had jij geen stadion verbod op dit soort onderwerpen  :-D

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

En een toevoeging mijnerzijds aan al die tweaks etc.etc.etc. hoe meer dichtbij of juist verder af kom je daardoor bij het origineel

Even over die stickers op cd's bv, het kan absoluut wel iets uit maken misschien als ik wel ik hoor meer hoog of breder dieper etc.etc. maar is dat wel dichterbij of verder af dan het origineel

En ons geheugen is trouwens erg slecht omtrent waarnemingen via de ogen en de oren dat word opgeslagen in een zeer kort zeg maar extra kort termijn geheugen en het nadeel is dat geheugen is niet uit te breiden wel te trainen maar wil je dat ook om al die tingeltjes en zoveel hertzen bla bla bla bla ik niet meer

Maar ik gun iedereen zijn eigen fijne beleving aan de passie 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

kleine toevoeging schaad het niet baat het niet
als ik voor weinig top tweaks kan kopen / krijgen laat ik het niet na om die er tussen op onder te plaatsen

:angel:

lo

Kijk....... zo kennen we je weer :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 11:20:47
Of zou het gewoon allemaal niet uitmaken en is het allemaal suggetsie?
Ja, het is allemaal suggestsie.  :schater:

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Tsjonge een beetje humor ter relativering.  :roll:

renes59

viceadmiraal61

om te beginnen ben ik volgens vele goed geaard,dus dat helpt zo wie zo,
toch even een klein verhaal,ik verkocht mijn stekker blok aan een zeer aardige meneer van ons forum
de audiophil whisperen....zo iets als de horse whispere...maar dan veel leuker....
goed,moest toen aan de slag met mijn nieuwe stekker blok en een 230 afgeschermde kabel maken
van 3 meter siltech ect,sluit mijn opname spullen aan op dat stekker blok en maakt via de nieuwe
gemaakte kabel de verbinding met mijn stekker blok van mijn ref installatie......
sluit nu de rca stereo kabels van mijn opname app aan de ref installatie.............en ik voel heel
duidelijk spanning in mijn handen(ik was zeer ontspannen dus dat kon het niet zijn)
wat bleek na enig zoek werk,dat de aarde draad in mijn zelf gemaakte 230 volt kabel niet goed
was vast gezet en dus geen verbinding kon maken.......
conclusie:een goede aarde op je app,zorgt er voor dat alle opervlakte,statisch een wat al niet meer
weg gevoerd wordt door een goede aarde.....liever niet over de min van een signaal kabel..
een schoner geluid is je deel.....zo ervoeren de bezoekers van mijn opendag dat aan der lijven.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op november 01, 2010, 13:57:42
om te beginnen ben ik volgens vele goed geaard,dus dat helpt zo wie zo,
toch even een klein verhaal,ik verkocht mijn stekker blok aan een zeer aardige meneer van ons forum
de audiophil whisperen....zo iets als de horse whispere...maar dan veel leuker....
goed,moest toen aan de slag met mijn nieuwe stekker blok en een 230 afgeschermde kabel maken
van 3 meter siltech ect,sluit mijn opname spullen aan op dat stekker blok en maakt via de nieuwe
gemaakte kabel de verbinding met mijn stekker blok van mijn ref installatie......
sluit nu de rca stereo kabels van mijn opname app aan de ref installatie.............en ik voel heel
duidelijk spanning in mijn handen(ik was zeer ontspannen dus dat kon het niet zijn)
wat bleek na enig zoek werk,dat de aarde draad in mijn zelf gemaakte 230 volt kabel niet goed
was vast gezet en dus geen verbinding kon maken.......
conclusie:een goede aarde op je app,zorgt er voor dat alle opervlakte,statisch een wat al niet meer
weg gevoerd wordt door een goede aarde.....liever niet over de min van een signaal kabel..
een schoner geluid is je deel.....zo ervoeren de bezoekers van mijn opendag dat aan der lijven.

Duidelijk maar snap jij of weet jij Fritz waarom sommige audio spullen / merken dat nog steeds niet doen ?

Of is het echt een kwestie van centjes om bij elk apparaat een goedkoop snoer / afscherming te doen en dat de comm. directeur gewoon intoetst op zijn Casio rekenmachine 7 miljoen apparaten x 3 euro = 21 miljoen dikke winst

En dat de spullen niet meer worden gemaakt door liefhebbers audiogekken maar door computers ?

HiFi gek

Wat vooral opvalt is dat de bekende high End merken zoals o.a. : Krell , Esoteric , Accuphase , Mark Levinson , Pass Labs  en dan vergeet ik er nog velen vrijwel al hun apparatuur standaard via de IEC connector oftewel via het netsnoer aarden .

Dat Marantz dit niet doet met de SA7-S1 / MA9-S2 / SC7-S2 vind ik wel vreemd aangezien de andere merken met vergelijkbaar materiaal dat vrijwel allemaal wel doen .

Ik heb toevallig vorige week mijn SA7-S1 nu ook geaard via de IEC oftewel via het netsnoer , daarvoor had ik hem zoals bij jullie bekend is geaard via een extern kabeltje via de achterkant van het chassis .
Laat ik nou heel duidelijk verschil horen tussen aarden via het netsnoer en tussen een extern gemonteerd aardekabeltje .
Ik heb nu opeens aanzienlijk meer dieptebeeld , alsof er nu enkel meters achter mijn boxen opeens nog 2 extra boxen staan , heel vreemd allemaal en maar heel moeilijk te bevatten voor mij waarom aarden via een netsnoer zo'n verschil maakt op de SA7-S1    t.o.v. de oude aardings situatie .

Als iemand dit begrijpt hoor ik het heel graag ?

Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

ik ben stevig bezig om marantz te overtuigen...gek genoeg is ken isihwata tegen?????
maar de heren in japan voor .....ik weet niet of dat met geld of overtuiging van doen heeft.

renes59

Citaat van: viceadmiraal61 op november 02, 2010, 07:17:25
ik ben stevig bezig om marantz te overtuigen...gek genoeg is ken isihwata tegen?????
maar de heren in japan voor .....ik weet niet of dat met geld of overtuiging van doen heeft.
Ik denk dat Ken geen gouden oortje heeft.