marantz 6004 i.c.m audessy

Gestart door remco28, oktober 31, 2010, 22:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco28

Klopt het dat je als je een bluray kijkt met 1 van de nieuwe geluidsformaten dat de audessy instelling niet meer werkt?groene lampjes gaan niet branden.Betekend dit dat je je speakers handmatig moet afstellen als je een film kijkt?of hoe zit dat?zo niet wat is dan het verschil of de rede dat de lampjes dan niet werken?

Overigens dik tevreden over deze set. hello

Vlearmoes

Idd werkt deze niet met de nieuwe formaten

dus handmatig alles afstellen   met Db meter volumes afstanden enz (beter als die audessy)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

remco28

Nou,ik heb een tijd geleden alles afgesteld met audessy,maar wat is het nu dan van audessy als deze niet kan worden gebruikt in films?dan moet je om film te kijken nog alles met de hand afstellen of blijven de instellingen wel gewoon opgeslagen en worden ze wel gewoon gebruikt onder de film?

remco28

Als ik straks mijn xbox 360 via hdmi aansluit,moet ik dan weer mijn speakers instellen?of blijft de speakerinstellingen gewoon als zodanig gekozen ongeacht wat je afspeelt?

Vlearmoes

Ik maak een denk fout

jij gebruikt waarschijnlijk de eq van versterker   en deze wordt uitgeschakeld bij de nieuwe formaten
de instellingen van audessey worden gewoon gebruikt    maar beter is de handmatige setup 
ook deze worden dan gewoon bewaard.

vergelijk het maar eens wat je mooier vind
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

remco28

Oke,dank je dat wilde ik ff weten,ik ga nog wel wat verder stoeien met dat ding.
Dus als ik een game of film bekijk,bij alles worden dezelfde instellingen gebruikt?wat is dan het verschil tussen audessy dan?immers de instellingen worden toch dan gebruikt?

Stadium III

het automatisch regel systeem pakt zelf de volume's afstanden end op
deze bepaald ook welke grote de speakers moet hebben

wij zijn ervoor om dat helemaal zelf te doen
dus iedere speaker met een analoge db meter te regelen zodat dat een mooi resultaat behaald
verder de afstanden naar te meten zodat dat ook klopt

en als laase regelt de EQ functie nog de klank van de speaker  bij in bepaalde frequentie gebieden en dat is iets wat ik zeker zelf niet wil
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: remco28 op november 01, 2010, 00:48:29
Oke,dank je dat wilde ik ff weten,ik ga nog wel wat verder stoeien met dat ding.
Dus als ik een game of film bekijk,bij alles worden dezelfde instellingen gebruikt?wat is dan het verschil tussen audessy dan?immers de instellingen worden toch dan gebruikt?

Audessy is onder andere een technologie die probeert om één van de kritische problemen die we ondervinden in audio weergave te minimaliseren, en dat zijn de negatieve effecten van kamer akoestiek.
Het is een equalizer, die wordt toegepast voor elk audio kanaal, en zo probeert pieken en dalen in de frequentie weergave weg te nemen.

Andere technologieën lossen problemen op met lage audio volumes, uitbreiding van de luidspreker performantie voor een diepere bass weergave, uitbreiding van het surround geluid naar 11 kanalen en voorgedefinieerde equalizer settings voor verschillende omgevingen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150