HDMI kabel advies

Gestart door umfoefoe, oktober 31, 2010, 15:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

umfoefoe

Hallo,

ik heb het forum aardig doorzocht en enkele hdmi kabel merken worden genoemd, bv supra, HQ, Qed, etc etc  . Echter waar ik niet veel over heb kunnen vinden is welk type hdmi kabel wordt aanbevolen. Ik heb sinds kort de av receiver SR 6004 (hdmi 1.3a) en de blu-ray speler BD 7004 (hdmi 1.3a) aangesloten op samsung LCD/LED  8000 serie.
In eerste instantie had ik prowire HDMI kabels (1.3c), echter geen beeld. Verkoper liet mij weten dat je niet zomaar elke hdmi kabel kunt gebruiken, zou iets te maken hebben met "handshake" van de aparaten. Echter in een andere zaak raden ze mij aan om (behoorlijk prijzige) Wireworld reference HDMI kabels (1.4) te kopen.  Kan iemand hier mij aub uitleggen hoe het nu daadwerkelijk zit?  Heeft het type HDMI kabel invloed ? zo ja , heeft een kabel hoger dan 1.3a in mijn geval dus geen zin?

bij voorbaat dank 

dmeerpa

Tussen je BD7004 en SR6004 zal je zeker geen handshake probleem hebben. Beide zijn van Marantz. Tussen de receiver en de Samsung LCD/LED zou wel kunnen. En dat heeft niks met je kabel te maken, maar omdat ofwel Marantz ofwel Samsung niet 100% de standaard volgen. Zodra je een HDMI kabel versie 1.3a of hoger hebt moet dit gewoon werken. Zelfs al is je TV al een HDMI 1.4.
Heb je een andere Prowire HDMI kabels (1.3c) mogen testen ? Het kan ook dat de kabel gewoon stuk was.
Een te lange (>5meter) kabel kan ook voor problemen zorgen, zeker bij low budget merken.

Zelf gebruik ik Audioquest HDMI-X en HDMI-3, deze kabels zijn ook maar 1.3a rated.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

pg

op de av show deed audioquest een test met hdmi.
was zeker wel verschil en zeker in de prijs wat het koste.
het hoef niet altijd een dure te zijn.

umfoefoe

Citaat van: dmeerpa op oktober 31, 2010, 18:54:56
Tussen je BD7004 en SR6004 zal je zeker geen handshake probleem hebben. Beide zijn van Marantz. Tussen de receiver en de Samsung LCD/LED zou wel kunnen.

Dank voor de tips. Inmiddels na veel uit proberen weer een stuk wijzer: Zoals je zegt tussen blu-ray en receiver geen probleem .
Het probleem ligt inderdaad tussen LCD en AV-receiver. Ongeacht welke top-kwaliteit hdmi kabel geen beeld, met het goedkoopste standaard hdmi kabeltje geen probleem... :-o   

JackieBrown

ik adviseer uit eigen ervaring geen VDH hdmi kabels. Deze gaan snel kapot als je weet in-uit haalt. Maar wel lekker geluid via VDH (flat) HDMI.

Stadium III

Hier VDH gehad en over gegaan naar Supra beide prima kabels
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4