Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

#195
Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2010, 10:05:14

no no no (je weet wel die ezel van p...)

Even ter aanvulling (speciaal voor wim) .
Genoemde cd zijn gebrande cd's . (die van mij trouwens ook)
Daar zit geen label op.

OK, ik dacht al. Zelf stream ik alles scheelt een hele hoop gedoe.


Als je ziet hoeveel bewerkingen ik met een CD moet doen en over hoeveel meters goedkope netwerk kabels het geluid gaat en zelfs zonder draad (draadloos :-D) voor dat ik het in mijn set heb zou ik volgens alle tweak wetten zowiezo een bagger geluid moeten hebben. Dus begin ik ook maar niet aan een sticker plakken voordat ik hem 24 speed met een loopwerk van 30E (Oh. hoe non high end) de PC/Laptop in trek. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 07, 2010, 10:08:03
Kom op whisper, een beetje humor maakt dit forum juist zo leuk.

Dank voor je reactie.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 07, 2010, 09:41:00
Twee mesjes scheren ook gladder dan één.  :wink:

Twee meisjes scheren ook glader dan één! Wooeeeehhhhhaaaa..... :schater: :schater:

Ohh.... sorry zie net dat je twee mesjes hebt geschreven  redface :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Whahahahaha, hilarisch!  :schater:

HiFi gek

#199
Citaat van: thepioneer op november 06, 2010, 23:59:30
er zijn een heleboel cd's die je wat mij betreft verbeterd door de labels aan de onderkant te plakken  clown1


Als er bijvoorbeeld onuitstaanbare pokke herrie opstaat , hij is leuk  :-D


Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Even terugkomend op de label en cd ,ik hoor daadwerkelijk een verschil  :-o ,in de eerste instantie leek het wat luider te zijn en ik hoorde meer detail ,de cd waar ik dat bij opmerkte was dus de cd met label .....het is raar maar waar  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op november 14, 2010, 18:58:21
Even terugkomend op de label en cd ,ik hoor daadwerkelijk een verschil  :-o ,in de eerste instantie leek het wat luider te zijn en ik hoorde meer detail ,de cd waar ik dat bij opmerkte was dus de cd met label .....het is raar maar waar  :yes:
En ik was er ook bij, en voor mij was het ook hoorbaar.
Ging om twee gebrande cd´s, waarvan één met en één zonder label. Het wisselen hebben we blind laten doen, zodat wij niet wisten wat er in ging.
Waarom dit verschil hoorbaar is kan ik nog niet verklaren, maar denk dat het met meer gewicht te maken heeft, en daardoor mogelijk een stabielere loop?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Citaat van: Maurice op november 14, 2010, 19:20:33
En ik was er ook bij, en voor mij was het ook hoorbaar.
Ging om twee gebrande cd´s, waarvan één met en één zonder label. Het wisselen hebben we blind laten doen, zodat wij niet wisten wat er in ging.
Waarom dit verschil hoorbaar is kan ik nog niet verklaren, maar denk dat het met meer gewicht te maken heeft, en daardoor mogelijk een stabielere loop?

pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Heren, bedankt voor jullie reactie. Ladies and Gentelman we have two believers.

Vanmiddag op bezoek geweest bij Marco. wow wat een set.
Daar mag je best trots op zijn Marco :-)

Een set cd's meegenomen. w.o. de cd van Fredrik Karlsson.

De test was eenvoudig. Ik heb de twee cd's aan zijn partner gegeven.
Zij heeft er eentje opgezet. Liedje no.2 beluisterd.
Cd wisselen (nee we hebben nergens aangezeten) en binnen 10 sec wisten de heren het al
De laatste cd klonk beter. Warmer. Meer detail enz. ik heb 'm maar uit de cd speler gehaald en aan Marco  gegeven. Het was de cd met label.

Daarna nog even Marco's oren gepijnigd met o.a. Michal Hromek en Janis Ian.
Onze smaak ligt n.l. erg ver uitmekaar.

Per saldo het was weer een leuke zondag middag geweest.

Groet Whisper



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

 pompom
En alweer een bevestiging van het plezier wat je beleeft aan bij elkaar op "visite" gaan!  pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#206
Citaat van: Marco op november 14, 2010, 18:58:21
Even terugkomend op de label en cd ,ik hoor daadwerkelijk een verschil  :-o ,in de eerste instantie leek het wat luider te zijn en ik hoorde meer detail ,de cd waar ik dat bij opmerkte was dus de cd met label .....het is raar maar waar  :yes:


En mijn ervaring en die van Fritz is als je er 2 labels tegelijk opplakt het nog meer effect heeft , het klinkt dan ook tevens nog wat warmer .

Probeer dat ook maar eens uit als je wil ?
Dan ben ik benieuwd of je hetzelfde ervaart als Fritz en ik ?

En dan heb ik nog even een aantal vragen Marco .

Heb je als test cd een cd genomen met zo'n zilverkleurig label waar je doorheen kan kijken ?
Of was het originele label mat zodat je er niet doorheen kon kijken ?
Wil jij het ook eens uitproberen met cd's met een niet doorkijkbaar label en een cd met een label waar je zo doorheen kunt kijken ?
Mijn ervaring is wanneer je door een cd heen kunt kijken dat het verschil dan duidelijk groter is dan met een cd waar je niet doorheen kunt kijken , ben ook hier erg benieuwd mee naar jouw bevinding hierop ?



Groeten  EDWIN  B

MadVillain

En als je zo'n label op een originele cd plakt?

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op november 14, 2010, 23:28:03
En als je zo'n label op een originele cd plakt?
Daar is geen zinnig woord over te zeggen, zolang het werkingsprincipe niet bekend is. Gewoon proberen dus!  :yes:

JohnWx

Citaat van: MadVillain op november 14, 2010, 23:28:03
En als je zo'n label op een originele cd plakt?

heb altijd geleerd waar te en veel voor staat is nooit goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.