welke kabels marantz pm14 op b&w

Gestart door brambo, oktober 26, 2010, 13:04:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: pg op oktober 26, 2010, 20:39:01
heb nog een supra ply 3.4 liggen hier ongeveer 2x 2.5 mtr.
als je interesse heb hoor ik het wel.

Zou ik dus doen... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond


daffy

#17
Mijn tip zou zijn een Canare 4S11 kabel:  http://www.canare.com/ProductItemDisplay.aspx?productItemID=65





Kost je de kop niet en het is een serieuze professionele luidsprekerkabel zonder dat je daar een een hifi/ "highend"prijs voor betaald. (rond de 5 euro per meter)
Ik heb de canare destijds ook gebruikt tussen mijn pm-14 mk-II KI en Kef luidsprekers.

zelfs bekend op youtube: http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=wJMOy5qgfho&gl=US

het grote voordeel van deze kabel is dat je  zowel single als bi-wire aan kunt sluiten.
Imho "klinkt" deze kabel beter dan alle standaard (goedkope) fig. 8 kabels.
En wederom Imho is het zonde van de kwaliteit van  je set als je voor standaard  fig.8 electroboer kabel
gaat omdat het zo lekker goedkoop is.

Google eens op : Canare 4S11 speaker cable review   voor meer info.

o.a verkrijgbaar bij webshops als hifi supply.nl en tweaks4u.nl of livingcinema.nl 
je hoeft er niet eens de deur voor uit  :-D

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

211

#18
...
Zolang je maar geniet....

MadVillain

Simpele tip:

Koop een leuke ls-kabel wat niet al te duur is. Of nog beter maak eerst een tijd gebruik van je huidige kabels.
En ga na een tijd pas voor een andere kabel. Omdat je dan helemaal gewent bent aan hoe alles klinkt.

Ga dan pas zoeken naar een andere/betere kabel....En laat je verassen.....

brambo

2,5m is te kort voor mijn opstelling...

Whisper.nl

#21
Citaat van: brambo op oktober 27, 2010, 09:16:35
2,5m is te kort voor mijn opstelling...

Ik ga een set vd Hul Jade  Royal deze week uitproberen.
Zal je op de hoogte houden hoe dat klinkt.
Als dat bevalt blijft ie zitten natuurlijk anders...................

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

brambo

voor allen die grote kosten doen aan de bekabeling, of hierover denken :
ik heb zonet mijn kabels (2x0.75) vervangen door 2x2.5mm².  Het verschil is merkbaar, alles is net iets zuiverder. 
Wel heb ik hier op het forum dingen gelezen over beschermde netstroom kabels te gebruiken.
Ik heb hierover toch mijn twijfels, want alle electriciteitskabels die in de muren zitten zijn ook maar gewone kabels.  Dan heeft het toch geen zin om aan het eind van het circuit plots een speciale/dure kabel te steken?
Indien je een perfect circuit wilt, moet je toch vanaf de zekeringen een speciale kabel leggen .  Dit lijkt me een duur straatje zonder einde.
Of zie ik dit fout? 

brambo


xander32

- Of zelf ff de zoek-functie gebruiken: hierover is al veel geschreven, ook op dit forum.
- Of ff thepioneer contacten: hij heeft volgens mij de nodige ervaring/kennis in deze.


Sander.

Whisper.nl

Ik heb hier nog een set - in prima staat verkerende Van der Hul Royal Jade Hybrid liggen. 3,5 meter en 4,5 meter. Uitgeprobeert. Maar deze kabels passen niet in mijn set.
Samen met een viertal bananenstekkers mag je ze voor € 55,-- meenemen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 06, 2010, 22:06:02
Ik heb hier nog een set - in prima staat verkerende Van der Hul Royal Jade Hybrid liggen. 3,5 meter en 4,5 meter. Uitgeprobeert. Maar deze kabels passen niet in mijn set.
Samen met een viertal bananenstekkers mag je ze voor € 55,-- meenemen.

Groet Whisper

ik zou ook is in het voorlmalig oostblok kijken of on de grote duitse magazijn

Let wel West

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: Whisper.nl op november 06, 2010, 22:06:02
Ik heb hier nog een set - in prima staat verkerende Van der Hul Royal Jade Hybrid liggen. 3,5 meter en 4,5 meter. Uitgeprobeert. Maar deze kabels passen niet in mijn set.
Samen met een viertal bananenstekkers mag je ze voor € 55,-- meenemen.

Groet Whisper

Sorry ze zijn reeds verkocht.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet