Ok..ok, ik zal het woord "lawaai" niet meer gebruiken

Het liefst heb ik een cd-speler die zo min mogelijk te horen is. Mijn dvd-speler tikt en ook mijn blu-ray (Panasonic bd60) is iets te horen wanneer het geluid zacht staat. Dit heeft niks met ouderdom te maken, dat doen ze al vanaf het begin.
Wanneer dat bij alle cd/dvd/blu-ray spelers zo is dan is het niet anders, maar ik beperk het graag tot het minimum. Omgevingsgeluid kan mij niet schelen, ik woon nota bene in een studentenhuis, maar het gesuis/tik van een ronddraaiende cd stoort mij wanneer ik savonds zit te luisteren met het volume op standje "erg zacht"

Citeer
ik heb een CD-speler van een betere kwaliteit nog nooit "iets" horen maken laat staan lawaai ... toch niet meer dan wat normaal is en dan nog ... op een metertje afstand moet je toch al héél goed je best doen denk ik om het loopwerk nog te horen .... but what's the point
Dat is exact the point, ik zit praktisch altijd binnen een meter van mijn cd-speler gezien de grootte van mijn kamer. Kennelijk is er een geluidsniveau dat als "normaal" gezien mag worden?
Deze vraag stel ik puur om niet een zaak binnen te gaan en elke cd-speler aan een suis & tik test te moeten onderwerpen. Een beetje kaf van het koren scheiden..
Goed om te horen dat je de cd6003 niet hoort, binnenkort eens in real life luisteren!
Iemand ervaring met de cd17/cd19? Ik vind ze zo mooi