Stille cd-spelers

Gestart door TBorDoIt, oktober 23, 2010, 10:55:57

Vorige topic - Volgende topic

TBorDoIt

Binnen afzienbare tijd wil ik mijn set uitbreiden met een "echte" cd-speler, nu draai ik nog mijn cd's in een Harman/Kardon dvd speler van 10jaar oud.

Ik ben in het bezit van sr6004 receiver en wil graag een cd speler met hetzelfde design waarmee ik automatisch bij de x003 of x004 serie uitkom. De sa8003 is nieuw "al" voor €579,- te krijgen en komt daarmee in de richting van mijn max budget (€500), 2ehands kan er binnen een paar maanden wat te vinden zijn.

Een punt dat ik heel belangrijk vind is dat de cd-speler stil is, bij zacht volume wil ik hem gewoon niet horen en laat dat nou net een punt zijn waar niet iedereen in het bezit van een sa8003 blij mee is.

Dat de cd-speler bovengemiddeld veel lawaai maakt te horen is tijdens het afspelen, is dat een kwestie van pech of geluk hebben met je aankoop? Zijn marantz cd-spelers doorgaans stil?  Staan bepaalde modellen bekend om hun lawaai loopwerk dat te horen is tijdens het spelen of juist om hun stille loopwerk?

Ik ben bereid mijn design-eisen te laten varen voor een speler die écht stil is. Heeft iemand tips/aanraders?

xander32

Een CD-speler die "lawaai" maakt  :?.
De ene zal iets meer geluid produceren dan de andere maar om dat nou te duiden met "lawaai" ...

Maar wel een mooie upgrade hoor: afhankelijk van de rest van jouw keten zal een dedicated CD-speler idd. een mooie stap vooruit betekenen betreft de geluidskwaliteit  :yes:.

Sander.

TBorDoIt

Lawaai, ja.....misschien een wat ongelukkige woordkeuze  :wink:

Waar het op neer komt is dat ik de cd speler niet in een kast wil zetten en er niet goed tegen kan wanneer je bij zacht draaien of stille passages in een nummer van dat "getik" op de achtergrond hoort van de draaiende cd.....

De cd-speler is stap1 van mijn upgrade-programma. Ik heb nu nog Kef sattelietjes en een REL subwoofer. Wanneer ik groter ga wonen worden de front-sattelieten vervangen door zuilen en de daar op volgende stap is een stereo-versterker.

Heeft er iemand ervaring met de x003 serie cd-spelers en in hoeverre deze te horen zijn bij het afspelen?

WimPeu

Squeezebox en streamen maar. De stilste cd speler die er bestaat.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: TBorDoIt op oktober 23, 2010, 10:55:57
Binnen afzienbare tijd wil ik mijn set uitbreiden met een "echte" cd-speler, nu draai ik nog mijn cd's in een Harman/Kardon dvd speler van 10jaar oud.Ik ben in het bezit van sr6004 receiver en wil graag een cd speler met hetzelfde design waarmee ik automatisch bij de x003 of x004 serie uitkom. De sa8003 is nieuw "al" voor €579,- te krijgen en komt daarmee in de richting van mijn max budget (€500), 2ehands kan er binnen een paar maanden wat te vinden zijn.Een punt dat ik heel belangrijk vind is dat de cd-speler stil is, bij zacht volume wil ik hem gewoon niet horen en laat dat nou net een punt zijn waar niet iedereen in het bezit van een sa8003 blij mee is.Dat de cd-speler bovengemiddeld veel lawaai maakt, is dat een kwestie van pech of geluk hebben met je aankoop? Zijn marantz cd-spelers doorgaans stil?  Staan bepaalde modellen bekend om hun lawaai of juist bekend om hun stille loopwerk?Ik ben bereid mijn design-eisen te laten varen voor een speler die écht stil is. Heeft iemand tips/aanraders?
Mijn marantz cd11le is super stil en heel wat jaartjes ouder dan jou HK.
groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op oktober 23, 2010, 12:58:37
:zzz:
Heel hinderlijk dat gesnurk, John.  :-P

Van de nieuwere modellen van Marantz weet ik niet, maar ik heb nog nooit last gehad van lawaaiige loopwerken.
Ik denk dat je voor 500 euro toch wel een CD-speler met een stil loopwerk mag verwachten.
Voor onder de 500 euro heb je erg goede oudere Marantzen, zoals de CD 80, CD 94, CD 10, CD 11, etc.

Totofan

Ik heb zelf de SA7001, ik hoor de speler allen een klein beetje als hij de CD leest, daarna hoor ik de speler niet.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Xplod

Een CD-speler die niet stil is ...  :?

ik heb een CD-speler van een betere kwaliteit nog nooit "iets" horen maken laat staan lawaai ... toch niet meer dan wat normaal is en dan nog ... op een metertje afstand moet je toch al héél goed je best doen denk ik om het loopwerk nog te horen .... but what's the point  :-o
Ik denk dat achtergrondlawaai van ergens anders een véél grotere storende factor zal zijn ... en als de muziek opstaat hoor je toch sowieso al niks meer van het loopwerk.
Ofwel moet je HK een DVD-speler dan nog, die je in je bezit hebt toch echt wel op zijn laatste adem lopen vrees ik.

Ik hoor mijn CD6003 niet .... en als ik er zeker wil zijn dat ik hem absoluut sowieso niet wil horen .... dan pleur ik er gewoon een usb-stick met wmv's in aan de voorzijde. Die maken geen lawaai .... of toch  :roll:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

TBorDoIt

Ok..ok, ik zal het woord "lawaai" niet meer gebruiken  :angel:

Het liefst heb ik een cd-speler die zo min mogelijk te horen is. Mijn dvd-speler tikt en ook mijn blu-ray (Panasonic bd60) is iets te horen wanneer het geluid zacht staat. Dit heeft niks met ouderdom te maken, dat doen ze al vanaf het begin.

Wanneer dat bij alle cd/dvd/blu-ray spelers zo is dan is het niet anders, maar ik beperk het graag tot het minimum. Omgevingsgeluid kan mij niet schelen, ik woon nota bene in een studentenhuis, maar het gesuis/tik van een ronddraaiende cd stoort mij wanneer ik savonds zit te luisteren met het volume op standje "erg zacht"  clown1

Citeer
ik heb een CD-speler van een betere kwaliteit nog nooit "iets" horen maken laat staan lawaai ... toch niet meer dan wat normaal is en dan nog ... op een metertje afstand moet je toch al héél goed je best doen denk ik om het loopwerk nog te horen .... but what's the point

Dat is exact the point, ik zit praktisch altijd binnen een meter van mijn cd-speler gezien de grootte van mijn kamer. Kennelijk is er een geluidsniveau dat als "normaal" gezien mag worden?

Deze vraag stel ik puur om niet een zaak binnen te gaan en elke cd-speler aan een suis & tik test te moeten onderwerpen. Een beetje kaf van het koren scheiden..
Goed om te horen dat je de cd6003 niet hoort, binnenkort eens in real life luisteren!

Iemand ervaring met de cd17/cd19? Ik vind ze zo mooi 8-)

lo

De CD17 ken ik toevallig  :-D (heb er nog 1 op voorraad zeg maar)
Wel een redelijk stille speler, hoor je bijna niet :yes:

Accuphase hoor je niet :no:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op oktober 23, 2010, 14:08:01
Heel hinderlijk dat gesnurk, John.  :-P

Van de nieuwere modellen van Marantz weet ik niet, maar ik heb nog nooit last gehad van lawaaiige loopwerken.
Ik denk dat je voor 500 euro toch wel een CD-speler met een stil loopwerk mag verwachten.
Voor onder de 500 euro heb je erg goede oudere Marantzen, zoals de CD 80, CD 94, CD 10, CD 11, etc.

old soldiers never die
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MadVillain

stupid

CD11LE

Niet te horen. Alleen als de la open of dicht gaat :)

211

...
Zolang je maar geniet....

JohnWx