Iemand ervaring met Kimber USB kabels?

Gestart door DoctorJacoby, oktober 14, 2010, 20:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DoctorJacoby

Mijn hi-fi-set raakt stilaan compleet, maar heb nog een usb-kabel nodig voor verbinding PC en USB-ingang van m'n Marantz KI Pearl Lite.

Zijn de Kimber-kabels (o.a. bij hifisupply) een verstandige keuze. Of hebben jullie betere suggesties?

Hoofdzakelijk voor het afspelen van Flac en ALAC (eigen rips), Wav (beatport downloads) en AAC (enkele iTunes downloads) via Marantz KI Pearl Lite.

renes59

Volgens mij kun je beter een goedkope bij de Mediamarkt kopen, de rest van het geld besteden aan software.
Geloof niet dat er een 1 of een 0 verloren gaat in een goedkope kabel, de informatieoverdracht wordt echt niet anders.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

DoctorJacoby

Ik had al zo'n vermoeden, ga ik eerst een "gewone kabel" testen die ik hier nog liggen heb.

Kan ik dat geld weer besteden aan wat extra (sa)cd's :)

JohnWx

Citaat van: renes59 op oktober 15, 2010, 10:01:05
Volgens mij kun je beter een goedkope bij de Mediamarkt kopen, de rest van het geld besteden aan software.
Geloof niet dat er een 1 of een 0 verloren gaat in een goedkope kabel, de informatieoverdracht wordt echt niet anders.

Gelukkig Renes59

En als je er ook nog een buis tussen doet ? klinkt het 1 of de 0 warmer


groet John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pg

op de av show stond audioquest te testen was best leuk om het zo te horen.
zat wel verschil in kabeltje maar ik kan niet vertalen wat het allemaal was maar hoorde wel wat verschil.
dus testen kan echt geen kwaad lijk me.

renes59

Citaat van: jwx op oktober 26, 2010, 15:49:20
Gelukkig Renes59

En als je er ook nog een buis tussen doet ? klinkt het 1 of de 0 warmer


groet John
Ik begrijp het niet helemaal, wat bedoel je?
Bedoel je of een buizenversterker warm klinkt?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mars

oi,


Gewoon een betaalbaar kwaliteits kabeltje kopen.  En daar bedoel ik mee .....dat het materiaal wat beter dus betrouwbaarder is.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun