SR6004 kraakgeluid/geruis linker frontspeaker

Gestart door Dinky01, oktober 06, 2010, 22:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinky01

Ik heb een probleem met mijn SR6004 Versterker.

Als het volume van de versterker op 20 db of hoger staat ingesteld is er een kraakgeluid/geruis hoorbaar uit de linker front speaker. Dit is hoorbaar als de versterker "weet" wat voor signaal hij weer moet geven (stereo, DTS enz). Als het display auto weergeeft is het gekraak niet hoorbaar.

Dit probleem doet zich voor op alle ingangsbronnen, zowel digitaal als analoog. Het is het meest hoorbaar / irritant wanneer de versterker staat ingesteld op Dynamic eq/volume.

Wanneer ik de luidsprekerkabels verwissel verplaatst het probleem zich naar de andere speaker dus het probleem zit in de versterker.

Heb de versterker al ter reparatie aangeboden (garantie). Er is nieuwe firmware ingegaan en de versterker is gereset maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Hebben meer mensen hier last van?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

idd, het maakt niet uit of anderen er wel of geen last van hebben. Het is gewoon niet goed, dus terug met dat ding. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

timtim78

Heb precies hetzelfde probleem. Op dezelfde speaker en al.
Heb hem terug bij Correct binnen gedaan ze konden hem zelf niet repareren en is terug naar Marantz gestuurd.
Ook door deze tegenval ben ik hem maar 2.5week kwijtgeweest ga hem morgen terug halen. Laat je weten wat er net mis was.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

timtim78

Bij mij werden 14 T's vervangen ik veronderstel dat dit transistoren zijn en een firmware upgrade. De kanaal scheiding bij sur modes is nu wel een pak beter.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

Dinky01

#5
Citaat van: timtim78 op oktober 27, 2010, 14:23:48
Bij mij werden 14 T's vervangen ik veronderstel dat dit transistoren zijn en een firmware upgrade. De kanaal scheiding bij sur modes is nu wel een pak beter.

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik ga mijn SR6004 zodadelijk in de doos stoppen en weer ter reparatie aanbieden.

@ timtim78:

Is bij jou het kraak probleem met deze reparatie verholpen?

timtim78

Ja bij mij is voorlopig het probleem opgelost. En hij klinkt nog beter  pompom.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

sdijk

ik had min of meer hetzelfde bij mij begon het met af en toe kraken op de rechterspeaker daar stopte het mee als ik de volume wat hoger zette daarna had ik geen enkel beeld meer op mijn tv via de HDMI uitgang.

Ondertussen al 5 weken aan het wachten tot hij terug komt dus je moet wel engelengeduld hebben clown1

En hopen dat het verholpen is ehm ooit wanneer hij weer terug komt misschien volgende week, maand ehm jaar!! :roll:
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable

Dinky01

Ik heb vorige week mijn SR6004 weer opgehaald nadat deze voor de 2e keer ter reparatie was aangeboden.

Het HDMI board is vervangen en er is een software update uitgevoerd.


Hiermee is het probleem gelukkig verholpen!

sattie


sdijk

#10
Ik hoop dat het opgelost is mijn SR6004 staat NOG STEEDS ter reperatie!! gelukkig pas vanaf 10 oktober hoop hem toch weer te zien en horen spelen in 2010 maar denk dat het te optimistisch is.. frusty Dat allemaal dankzij High Service... bij de welbekende electrozaak
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable

klart_ljud

Helaas heb ik ook geruis op mijn rechter frontspeaker. Dit treed bij mij echter alleen op bij de analoge inputs.

Als ik source of pure direct kies hoor je het niet..

Als ik alle apparaten afkoppel en de sr6004 direct aansluit op het stopcontact blijft het probleem bestaan. Als ik de speakers verwissel gaat de storing (zoals verwacht) naar de andere speaker.

Het geruis is waarneembaar vanaf 0dB en hoger, een geluidniveau waar ik meestal onder zit.
Ik heb een opname gemaakt: stoorgeluid_marantz.wma - 0.23MB
- is dit vergelijkbaar met de storing die in dit topic genoemd wordt?
- ik ben benieuwd of ik me zorgen moet maken...


truman11

Het geluid is heel herkenbaar en ik had ook het idee dat het op zacht nivo niet voor kwam maar vanaf -21db tot 9+ wel.

Mijn apparaat is echter wel een ander dan die jij hebt, zie mijn topic.

Ik heb hem nu bij iemand staan die er naar kijkt.

klart_ljud

Citaat van: klart_ljud op januari 19, 2011, 14:39:28
Helaas heb ik ook geruis op mijn rechter frontspeaker. Dit treed bij mij echter alleen op bij de analoge inputs.

Als ik source of pure direct kies hoor je het niet..

Als ik alle apparaten afkoppel en de sr6004 direct aansluit op het stopcontact blijft het probleem bestaan. Als ik de speakers verwissel gaat de storing (zoals verwacht) naar de andere speaker.

Het geruis is waarneembaar vanaf 0dB en hoger, een geluidniveau waar ik meestal onder zit.
Ik heb een opname gemaakt: stoorgeluid_marantz.wma - 0.23MB
- is dit vergelijkbaar met de storing die in dit topic genoemd wordt?
- ik ben benieuwd of ik me zorgen moet maken...


Zou dit niet gewoon het volgende euvel zijn zoals in de handleiding (pag 68) staat beschreven;
Een sissend geluid (restruis) is hoorbaar wanneer geen signaal wordt doorgevoerd Oorzaak: Het apparaat is uitgerust met een surround-DSP die soms een hoorbaar sissend geluid kan maken. Oplossing: Als u last hebt van het geluid tijdens het luisteren naar een 2-kanaals ingangsbron, schakelt u de SOURCE DIRECT-functie in.