Meest analoog klinkende cd speler van Marantz?

Gestart door grendel, september 25, 2010, 18:40:59

Vorige topic - Volgende topic

grendel

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag van jullie willen weten wat volgens de kenners de meest analoog klinkende speler van Marantz is? Ik heb nu sinds kort de Marantz cd 65 II, en het viel mij op hoe warm deze oudere speler klinkt ten opzichte van de nieuwere lijnen. Het geluid van de cd 65 II bevalt mij eerlijk gezegd zeer goed, maar zijn er nog betere?

Mexicaanse Hond

Pjotr27

KI Pearl ( de 1e niet de Lite versie).
Ik vind hem zelfs iets teveel aan de warme kant...

grendel

@ Mexicaanse hond:
Met analoog bedoel ik, warm, vinylbenaderend, buizengeluid. Misschien is het beter om te zeggen het geluid van de jaren 80, toen Marantz nog warmer klonk als nu, volgens de kenners. Ik ben alleen zeer benieuwd hoe dat dan klinkt. Mijn PM 7001 KI en SA 7001 KI klinken namelijk alles behalve warm, terwijl Marantz vroeger wel zo  geklonken zou hebben.
Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Mexicaanse Hond

Dan zou ik eens kijken voor een CD-80 of CD 94. En als je veel geld te besteden hebt, er staat een CD 12 LE te koop op Marktplaats.

joep

Voor dat "analoog geluid" zul je echt eens naar een goede SACD speler uit de premium serie moeten luisteren.

ValentinoA

zo zien we maar weer dat smaken verschillen, ik vind namelijk mijn Marantz PM7003/Cd5003 best warm klinken, zeker tov mijn vorige stereo harman/kardon hk3370 (die meer analytisch was) en vooral tov de Rotels van m'n vader.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

WimPeu

Als het geen Marantz hoeft te zijn is deze Cayin niet alleen bloedstollend mooi om te zien maar ook nog eens voorzien van een opamp en een buizen trap.... :kwijl: waarmee je dus wel dat buizen geluid hebt.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103847.0

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Je kunt ook een buizenversterker overwegen. Primaluna en Cayin hebben goede en betaalbare modellen.

viceadmiraal61

alleen heeft de cayin een plastic cd laatje...pas toch echt niet bij deze speler.....en hoe zit het
met de garantie en onderdelen van zo,n kleine fabrikant?????
nee ik zou gaan voor de ki pearl....of de 12 e gebruikt...

WimPeu

Hee Fritz, heb je op de AV-NU beurs ook zo'n KI Lite set bij, ik ben er wel nieuwsgierig naar! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

grendel

Dank voor al jullie hulp tot zover. Misschien is een buizenversterker inderdaad wel een optie. Ik ga me hier eens in verdiepen.............

Pjotr27

CiteerDank voor al jullie hulp tot zover. Misschien is een buizenversterker inderdaad wel een optie. Ik ga me hier eens in verdiepen.......... ...

Ik vraag me alleen af of je daar een analoog klinkende set mee krijgt, wat de cdspeler doet hoor je ook met een buizenversterker, kortom een scherp klinkende cdspeler krijg je met een buizenversterker zeker niet warm klinkend...
Ga dan voor een cdspeler  ( geen Marantz) met een buizen eindtrapje erin zoals de Cayin hierboven genoemd..
En garantie ach ook bekende merken kunnen kapot...

Mexicaanse Hond

Citaat van: Pjotr27 op september 26, 2010, 19:49:41
Ik vraag me alleen af of je daar een analoog klinkende set mee krijgt, wat de cdspeler doet hoor je ook met een buizenversterker, kortom een scherp klinkende cdspeler krijg je met een buizenversterker zeker niet warm klinkend...
Ga dan voor een cdspeler  ( geen Marantz) met een buizen eindtrapje erin zoals de Cayin hierboven genoemd..
En garantie ach ook bekende merken kunnen kapot...
Grendel heeft het nergens over een scherp klinkende CD-speler. Hij houdt waarschijnlijk meer van een wat warmer geluid dan neutraal. Of je dan een buis in de CD-speler doet of er een buizenversterker neemt, dat is lood om oud ijzer. Je brengt er hoe dan ook wat harmonische vervorming in die het geluid een warm karakter geeft.

Pjotr27

Citaat van: Mexicaanse Hond op september 27, 2010, 14:29:17
Grendel heeft het nergens over een scherp klinkende CD-speler. Hij houdt waarschijnlijk meer van een wat warmer geluid dan neutraal. Of je dan een buis in de CD-speler doet of er een buizenversterker neemt, dat is lood om oud ijzer. Je brengt er hoe dan ook wat harmonische vervorming in die het geluid een warm karakter geeft.

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, op mijn buizenversterkers hoor je ongelofelijk veel verschil tussen cd spelers, als een cd speler dan niet lekker klinkt , scherp met veel randjes dan gaan die echt niet weg op mijn versterkers....
Volgens mij zocht Grendel een de meest analoog klinkende Marantz cd speler en geen versterker...