DV6200

Gestart door Remmelt, september 25, 2010, 16:08:50

Vorige topic - Volgende topic

Remmelt

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier. Middels onderstaande post hoop ik een probleem met mijn DVD/CD speler te kunnen oplossen. Ik kan dat niet alleen omdat ik daarvoor veel te weinig technisch inhoudelijke kennis heb.

Ik heb sinds ca. 7 jaar een DV6200 dvd speler die ik ook als CD speler gebruik. Nu doet zich de laatste maanden echter het volgende probleem voor. Wanneer ik een DVD wil afspelen begint die niet automatisch te spelen. Via tv zie je dat ie ook niet wordt herkent ! Soms helpt het om even een klap op de DVD speler te geven, dan pakt ie de DVD wel.
De laser heb ik voorzichtig met een kwastje schoon gemaakt hetgeen geen verbetering biedt ?

Ik hoor graag jullie tips en suggesties !

Remmelt

HiFi gek

Ik heb zelf ook de DV6200 .

Maar ik heb hier geen last van , ik zou ook geen oplossing hiervoor weten .

Ik heb weer een ander probleem al jarenlang met deze dvd speler .
Bij mij gaat het dvd laatje niet meer op een normale manier open .
Als ik op eject druk dan blijft de lade hangen , dan til ik de speler een paar cm op en laat ik hem vrij vallen op de glasplaat van mijn video meubel , dat is de enige mogelijkheid hoe ik de lade nog openkrijgt .
Dat moet ik dan nog een paar keer herhalen ook voordat de lade open gaat , en het wordt steeds erger .

Maar morgen komt er gelukkig een nieuwe dvd recorder/video recorder combie van LG - RC389H  , dan ben ik eindelijk verlost van dat DV6200 apparaat .

De LG heeft ook een HDMI aansluiting en de dvd's worden opgeschaald naar 1080P weergave .
Dat moet de DV6200 helaas ontberen , dus zal ik er qua beeld ook wel op vooruit gaan  .
De DV6200 heeft helaas enkel maar een Scart aansluiting .

Groeten  EDWIN  B

MauriceV

Dat euvel met de marantz dv 6200 met dat laatje dat heb ik hier ook, moet er nog een keer echt serieus naar kijken.
als ik op de knop van het laatje druk, blijft ie hangen daarna nog een keer drukken en hij gaat open.

Maar ik ben erg benieuwd hoe je het beeldverschil ervaart met de lg dvd recorder / speler die je straks krijgt en de dv 6200 pompom

HiFi gek

Citaat van: MauriceV op september 26, 2010, 22:18:36
Dat euvel met de marantz dv 6200 met dat laatje dat heb ik hier ook, moet er nog een keer echt serieus naar kijken.
als ik op de knop van het laatje druk, blijft ie hangen daarna nog een keer drukken en hij gaat open.

Maar ik ben erg benieuwd hoe je het beeldverschil ervaart met de lg dvd recorder / speler die je straks krijgt en de dv 6200 pompom

Het verschil tussen de LG en de Marantz is ver boven mijn verwachting in het voordeel van de LG .

Het beeld is zoveel scherper dat ik in eerste instantie dacht , dat kan niet .
Ik denk dat het vooral komt omdat de LG met HDMI werkt en de Marantz nog met de zeer ouderwetse Scart aansluiting .
En de Marantz is ook al weer een behoorlijk oude speler met ook de techniek uit die vervlogen tijd , de LG kwam op de markt in 2009 als ik het goed heb .
Daar zitten dus heel wat jaren ontwikkeling in tussen die 2 .

Nu zie ik alles haarscherp , bijna zoals HD beelden zijn .
En dat voor een DVD recorder/video recorder combie van maar 189 euro .
Standaard dvd kun je ook opschalen naar 1080P weergave , wat het beeld nog iets scherper maakt .

DE MARANTZ DV6200 WIL IK NU VERKOPEN TEGEN ELK AANNEMELIJK BOD , ALLEEN HET OPENEN VAN HET LAATJE GAAT NIET VLEKKELOOS .
VOORDEREST GEEN MANKEMENTEN .

Groeten   EDWIN  B 

MauriceV

Ha , bedankt voor het mooie antwoord.
Zelf ben ik aan het kijken voor een pioneer bdp 320 blu ray speler, wil wel een gebruikte en die zijn dan meestal op mp zgan. pompom

HiFi gek

Citaat van: MauriceV op september 26, 2010, 22:39:12
Ha , bedankt voor het mooie antwoord.
Zelf ben ik aan het kijken voor een pioneer bdp 320 blu ray speler, wil wel een gebruikte en die zijn dan meestal op mp zgan. pompom

Dan krijg je vrijwel zeker een nog beter resultaat dan ik nu met de LG heb t.o.v. de Marantz .

Goede keuze een blue ray speler .

Groeten  EDWIN  B

MauriceV

Zoals Hi Fi gek  :schater: al aangaf, dat van zijn dvd speler de 6200 het laatje ook al niet goed openging.
De 6200 van mij die had het zelfde probleem, dat heb ik zojuist gemaakt.
Het zit hem in het laatje die valt in een kunstof pennetje die in een geleide railtje loopt , die onder het laatje zit. Deze zie je door het laatje eruit te halen, waar je de dvd indoet.
Daar zit een wit geleidingsblokje die gaat van links naar rechts en drijft dan een tandwiel aan.
Hier zit speling op, hij gaat te veel naar voren en naar achteren waardoor de lade blijft hangen. nopompom
Dit heb ik opgelost door een heel kleinstukje, plastic afgeknipt van een telefoonkaart er voor te lijmen
als dit te hoog is dan werkt de dvd speler niet omdat het witte blokje niet meer goed kan bewegen, en gaat de laser ook niet aan.
Maar nu  hij gaat weer open en dicht alsof het nooit anders is geweest. pompom

sattie

Snaartje vervangen en dan is het opgelost.

MauriceV

Ben inmiddels bijna 2 weken in het bezit van de pioneer bd 320 en het beeld is er zeker mooier door geworden.
De dv 6200 heb ik voor 70,- euro kunnen verkopen incl scart en digitale kabel pompom