Marantz MA 500 eindversterkers

Gestart door Ron, september 22, 2010, 08:49:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron

Na het lezen van een tragisch bericht is het een beetje raar om het weer over leuke dingen te hebben.
Maar het leven gaat door, goed of slecht.

Ik heb een SR9600 staan, waarvan het stereo gedeelte wel het meest gebruikt wordt.
Nu wil ik proberen om dit te verbeteren. Ik weet dat dit niet zo moeilijk is, als je maar in de buidel wilt tasten.
Wil ik wel, maar het kan maar een klein greepje zijn! :-)

Op marktplaats staan 2 stuks Marantz MA 500 mono eindversterkers te koop. Misschien wel van een forumlid.
Is dit een verbetering als ik ze aan de 9600 hang? Of kan ik beter een andere versterker erbij kopen?
Kan ik dan mijn front boxen zo aansluiten dat ik ze voor de 9600 EN voor de andere versterker kan gebruiken.
Moet ik dan denken aan een PM7001KI, of is deze gelijkwaardig aan de SR?
Of de PM7001KI met monoblokken?

Ik wil er max € 500 euro aan uit geven. Welke versterker (of monoblokken) is dan een redelijke verbetering in combinatie met mijn Mordaunt short 908I?

Veel vragen, maar alvast bedankt
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

Stadium III

Lekker met de SR 9600 Blijven draaien !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MadVillain

Het levert alleen meer power zodat je speakers beter onder controle gehouden kunnen worden.

Qua plaatsing, ruimtelijkheid en detaillering heb je nauwelijks/geen verbetering omdat de voorversterker daarvoor bepalend is.

Dus kan je beter een andere versterker pakken ;)

Ron

Citaat van: MadVillain op september 22, 2010, 19:48:58
Het levert alleen meer power zodat je speakers beter onder controle gehouden kunnen worden.

Qua plaatsing, ruimtelijkheid en detaillering heb je nauwelijks/geen verbetering omdat de voorversterker daarvoor bepalend is.

Dus kan je beter een andere versterker pakken ;)

Welke Marantz versterker zou  dan een redelijke verbetering zijn?
Er komt alleen de SACD speler aan met 2 frontspeakers. Zit ik nog wel met de vraag of ik de frontspeakers aan beide versterkers aan kan sluiten

Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

MadVillain

Persoonlijk ken ik de sr9600 totaal niet. Dus daar is moeilijk een advies voor te geven.

Een pm15(oldschool model) of een pm95 zijn zeer zeker aan te raden. De pm15 is wel puur speculatie omdat ik zelf het kleinere broertje heb gehad, pm16