Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en hoop hier veel plezier te zullen hebben met lezen en evt te helpen mocht ik een bijdrage kunnen leveren. Tevens heb ik gezocht voor een voorsteltopic maar niet gevonden.
Bijna een jaar ben ik in het bezit van de SR6004 receiver. Zeer te spreken over. Hieraan heb ik aangesloten Tannoy revolution speakers en een subwoofer. Met name films gaat erg goed. Radio luister ik nagenoeg nooit. Altijd cd's en via de RX101 bt mijn mp3's vanaf mijn nas harddisk.
ik heb een paar kleine dingetjes waar ik tegenaan loop.
- De verbinding van de rx101 is niet altijd even goed. Soms ook stotteren van het geluid, terwijl mijn laptop nog geen 5 meter van de ontvanger staat. Wat kan dit probleem veroorzaken? Ik heb de NAS bedraad aangesloten van zolder naar mijn Linksys WRT610N router in de meterkast. Vanaf daar gaat het draadloos naar mijn laptop.
Het stotteren is niet als ik het afspeel op mijn laptop, maar wel zo af en toe via de ontvanger.
- Hoe kan ik het beste het geluid instellen voor oa deze RX101 ontvanger? Ik ben niet erg tevreden over de geluidsweergave/kwaliteit. De mp3's zijn allemaal 320kbps. Maar het komt allemaal erg vlak over. Ook als ik het instel op source direct. De subwoofer is soms TE aanwezig en bij source direct niet.
- Via HDMI heb ik de Humax 5050c aangesloten voor de digitale/HD televisieontvangst. Als dan Digital in het beeld verschijnt (de receiver heb ik ingesteld op Prologic Movie II zo uit mijn hoofd), dan komt er totaal niets uit de surroundspeakers. Oa met voetbal kijken vind ik het prettig om de stadiongeluiden om mij heen te horen. Mijn vorige receiver had dat wel, die had een specifieke sportinstelling hiervoor.
Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie mij (verder) kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Raymond de Niet