Ben er weer ... en deze maal heb ik nu wel tijd om er eindelijk eens aan te beginnen
Eerst en vooral .... een pré-amp aanschaffen en voetjes vinden.
Amps van Project, Cambridge ..... leuke dingen .... ik zoek vooral iets in de prijsklasse tot/rond 100€.
Die echt goedkope plastic dingetjes vertrouw ik niet zo echt (afscherming) en ik moet er zeker ééntje hebben met een externe voeding en met een metalen behuizing.
Voor zover ik nog mij herinner hangt er een ground draadje aan en als die niet aangesloten wordt dan bromt de boel als gek ....
Waar vind ik een nieuw element trouwens .... en wat is het verschil nu eigenlijk tussen MC en MM ..... op vlak van geluid dan bekeken uiteraard
edit:
de pré-amp is reeds besteld, het is een TC-760LC geworden die zowel MC als MM aankan. Krijgt mooie beoordelingen en is niet te duur ... prima dus
Eens die er is ga ik eens wat oude lp's draaien, wat luisteren en misschien moet ik dan wel eens uitkijken naar een nieuwe phono cartridge want de huidige ... tja ... die is echt wel vintage en heeft al véél vinyl gezien.
ter info: de huidige cartridge is een Marantz E5000/II
Als er mij iemand over deze wat meer kan vertellen .... of me eventueel een andere budgetvriendelijke cartridge kan aanraden ... graag