Draaitafel Model 6350

Gestart door Xplod, september 15, 2010, 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xplod

Hoi iedereen,

ik heb een Marantz draaitafel Model 6350 in mijn bezit die ik een opknapbeurtje zou willen geven.

http://www.vinylengine.com/library/marantz/6350.shtml

1 v.d. afgeveerde voetjes is kapot en ook zou ik eventueel de pot.meters, waarmee je de pitch bij 33 en 45 toeren kan afregelen, eens vervangen.
Er zit wat stof in wat een vloeiende snelheidsafregeling wat moeilijk maakt.
... en na al die jaren zou er ook wel eens een andere element op mogen  :yes:

En als die dan in orde staat dan rijst er zich meteen een ander probleem ... ik heb géén Phone aansluiting op mijn SR5004  :no:
Met wat los ik dat dan weer het beste op ?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Jeroen

#1
Dat is een mooie draaitafel die zal na de opknapbeurt zeker zijn best gaan doen. Ik heb zelf een CEC draaitafel met een Lehmann Black Cube phono versterker en klinkt heel erg goed. Er zijn natuurlijk tientallen phonoversterkers die je kan proberen zoals graham slee, project, rega, musical fidelity, Heed audio en Lehmann natuurlijk en ik zal er nog een aantal vergeten zijn.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Xplod

#2
Heb je een idee waar ik aan originele onderdelen voor deze draaitafel kan geraken Jeroen ?
En ik welke prijsklasse situeren de door jouw opgenoemde phonoversterkers zich ongeveer ?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Jeroen

Je zou eens de de man achter technics-fingers (http://www.technics-vingers.nl/browse/?page_id=4) kunnen raadplegen, die man heeft een assoritment aan 2e hands platenspelers daar word je akelig van of je zou een 2e platenspeler kunnen aanschaffen van het zelfde merk type en daar de reserve onderdelen uit halen. De door mij opgenoemde merken zijn de prijzen verschillend en lopen van +- 50 euro tot 400 euro het is maar net hoe ver je wilt gaan (de black cube die ik heb kost zo'n 350 euro en kan zowel MM als MC aan). Moet er wel bij vertellen dat er wel verschillende klank verschillen in deze phono versterkers zitten dus luisteren in de verschillende merken is wel een must.
Ik weet niet zo waar je woont maar de audioxperience uit Nuenen hebben mij heel goed op weg geholpen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeroen

En wil het een beetje lukken met het opknappen van jouw 6350 draaitafel?

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

robbe_15

Ik heb hier dezelfde draaitafel staan in de "silver serie", gered van de verbrandingsoven met ook alle voetjes kapot. De rest werkte nog,wel enige lakschade.
Ik heb voeten(met veer) van een  oude Technics platenspeler er onder gezet. Helaas moest tussen voetjes en platenspeler een houten blokje gemonteerd worden omdat de dingen anders niet pasten vanwege montagediepte. :yes:

Niber

Citaat van: Xplod op september 15, 2010, 21:34:57
Hoi iedereen,

ik heb een Marantz draaitafel Model 6350 in mijn bezit die ik een opknapbeurtje zou willen geven.

http://www.vinylengine.com/library/marantz/6350.shtml

1 v.d. afgeveerde voetjes is kapot en ook zou ik eventueel de pot.meters, waarmee je de pitch bij 33 en 45 toeren kan afregelen, eens vervangen.
Er zit wat stof in wat een vloeiende snelheidsafregeling wat moeilijk maakt.
... en na al die jaren zou er ook wel eens een andere element op mogen  :yes:

En als die dan in orde staat dan rijst er zich meteen een ander probleem ... ik heb géén Phone aansluiting op mijn SR5004  :no:
Met wat los ik dat dan weer het beste op ?
Dat kan een erg mooi ding worden als ik zo naar het voorbeeld kijk!!

Hoe ver ben je inmiddels met het opknappen?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Xplod

#7
Ik ben er nog niet aan begonnen eerlijk gezegd  :no:
Het ontbreekt me gewoon aan tijd ... vreselijk gewoon  redface

Hij werkt wel nog hoor ... ik moet gewoon eerst eens aan een phono voorversterker geraken.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

drees62

Citaat van: Xplod op november 21, 2010, 17:36:02

Hij werkt wel nog hoor ... ik moet gewoon eerst eens aan een phono voorversterker geraken.

Ik kan je de Musical Fidelity V-LPS bevelen, de mijne heb ik net verkocht  :?
Voor weinig koop je een top phonotrapje. in combinatie met mijn SR 8001 werkte dit prima!

Xplod

#9
Ben er weer ... en deze maal heb ik nu wel tijd om er eindelijk eens aan te beginnen  :yes:

Eerst en vooral .... een pré-amp aanschaffen en voetjes vinden.
Amps van Project, Cambridge ..... leuke dingen .... ik zoek vooral iets in de prijsklasse tot/rond 100€.
Die echt goedkope plastic dingetjes vertrouw ik niet zo echt (afscherming) en ik moet er zeker ééntje hebben met een externe voeding en met een metalen behuizing.
Voor zover ik nog mij herinner hangt er een ground draadje aan en als die niet aangesloten wordt dan bromt de boel als gek ....
Waar vind ik een nieuw element trouwens .... en wat is het verschil nu eigenlijk tussen MC en MM ..... op vlak van geluid dan bekeken uiteraard  :wink:

edit:
de pré-amp is reeds besteld, het is een TC-760LC geworden die zowel MC als MM aankan. Krijgt mooie beoordelingen en is niet te duur ... prima dus  :-)

Eens die er is ga ik eens wat oude lp's draaien, wat luisteren en misschien moet ik dan wel eens uitkijken naar een nieuwe phono cartridge want de huidige ... tja ... die is echt wel vintage en heeft al véél vinyl gezien.

ter info: de huidige cartridge is een Marantz E5000/II
Als er mij iemand over deze wat meer kan vertellen .... of me eventueel een andere budgetvriendelijke cartridge kan aanraden ... graag  :yes:

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

De TC-760LC is er ondertussen al een tijdje ... en vandaag heb ik me bij "Record Friend" in Amsterdam een Ortofon 2M Red element besteld die daar momenteel in aanbieding staat :-D
Mooi meegenomen dus  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

HAL9000

een gouwe ouwe,  mijn broer heeft hem,  best een goed ding.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Xplod

#12
Vandaag de Ortofon 2M Red eindelijk eens kunnen installeren op mijn 6350  :lol:
Ik ben hier de éne na de andere wel +20 jaar oude LP's aan het verslinden .... zaaaalig klinken gewoon   :kwijl:

Bij de B-kant van "Chariots of Fire" Vangelis kreeg ik gewoon kippevel. Dat stukje muziek bevat héél mooi dynamische pianostukken. Zwaar kippevel momentjes gekregen  :-D
Momenteel "Plays Live" van Peter Gabriel op de draaitafel gegooid .... wegzinken in een nostalgie moment .... :zzz:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

Zo ... waar een mens niet allemaal aan begint terwijl ie aan het herstellen is van een griepje   :lol:

De opknapbeurt is zo goed als ten einde gekomen.
Er zitten nieuwe Technics voetjes onder die ik op eBay heb gehaald.
De potmeters zijn niet vervangen maar met contactspray behandeld, werkt prima voorlopig maar ik ga toch nog eens uitkijken naar nieuwe.
De audiokabel is ook vervangen en dubbel zo lang gemaakt omdat ik nu éénmaal mijn TT niet dicht in de buurt van mijne net aangeschafte PM7004 kan plaatsen.
Mijn oude "Monitor Cable's" die ik destijds in de auto heb gebruikt doen hier nu héél goed hun dienst en zijn ook nog eens dubbel afgeschermd en soepel.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

SMarcel

Mooi stukje werk, daar ga je nog lang luisterplezier aan beleven.

Toch nog een vraagje want was het niet "slimmer" of handiger geweest om i.p.v. zo'n lange kabel er gewoon twee hele goede cinch (WBT of Neutrik) aansluitingen in de kast te monteren?
Dan had je elke willekeurige interlink kabel (lang of kort) er aan kunnen hangen.

Groeten,

Marcel.