Eindversterker aan receiver.

Gestart door OnkyoTrucker, september 01, 2010, 19:40:50

Vorige topic - Volgende topic

OnkyoTrucker

Ik heb geprobeerd een geitegreerde versterker op mijn receiver te hangen voor mijn voor speakers. Het werk opzich wel maar moet steeds met de volume knoppen spelen anders sloop ik mijn speakers een keer.

Nu vraag ik me af of het wel goed werkt als ik er een eindversterker voor mijn voorspeakers aan hang of werkt dat ook niet goed? Of hebben jullie nog andere ideeen hoe ik mijn voorspeakers meer vermogen kan geven? Hoe hebben jullie het gedaan in surround opstelling en toch super goed stereo geluid?

B.v.d. Wilco.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Marvin

Een eind versterker is geen probleem, die is juist voor dit soort doeleinden.

OnkyoTrucker

Maar krijg ik dan niet het probleem als we film kijken dat mijn voor speakers veel te hard gaan?
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Stadium III

Nee want je regelt alles af met een decibel meter als je het goed wil doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

OnkyoTrucker

Wat zou dan een goede eindversterker zijn die in de buurt komt van de pm78?

Jeroen

Je zou een PM7003 kunnen proberen, dit is wel een geintegreerde versterker maar heeft HT trough input op de achterzijde waardoor je kunt switchen tussen Stereo en Homecinema (schakelaar zit op de voorzijde van de versterker).
Wat goede eindversterkers zijn weet ik niet want daar heb ik niet veel ervaring in. Ik denk wel dat een geintegreerde versterker beter in stereo is als een receiver dit komt omdat zowel de voor als eindversterker in deze versterker voor stereo is ontworpen en een receiver meer voor Homecinema doeleinden.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Stadium III

De Pm 78 is gewoon te gebruiken

Je pakt een analoge ingang en zet de volume op 1 stand
Dan regel je hem af en pakt iedere keer dezelfde stand dan is er niks aan de hand !

5.2.4

OnkyoTrucker

Ik heb alles geprobeert met de PM78 maar het is me niet gelukt. Ik ben hem ook alweer kwijt. Dus nu eens rustig kijken naar de beste oplossing.

Stadium III

5.2.4

OnkyoTrucker

Ik denk dat ik de makkelijkste weg ga bewandelen en dat is deze receiver verkopen en een dikke jongen terug kopen.

OnkyoTrucker

Hoe zit het eigelijk? Een middenklasser Onkyo leverd nog meer  vermogen dan een Top klasse Marantz zoals de nieuwe 7005.

Stadium III

Wattage's per kanaal willen niet altijd even wat zeggen
Gaat meer over de opbouw

Ik kan je zeggen dat de 7002 hier genoeg vermogen heeft !

5.2.4

lo

stupid

Volledig mee eens, vermogens cijfertjes doen het lekker op papier. Hoe presteert de versterker met jou speakers? dat is de vraag.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Eens .... Stroom reserve vind ik veul belangrijker  :yes:

Dat staat vaak alleen niet aangegeven......

Maar een dikke vette ringkern travo helpt wel  :mrgreen:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink