SR 5002 in reset-loop

Gestart door mountaineer, september 01, 2010, 18:47:35

Vorige topic - Volgende topic

mountaineer

Ik heb de SR 5002 nu zo'n 2.5 jaar en tot voor kort deed hij het prima.

Probleem begon 2 maanden geleden na een vakantie (waarbij de receiver  van de netstroom af was geweest). Ik wilde een instelling aanpassen in de setup en ineens sprong de receiver in standby en vervolgens weer aan, weer uit etc. Uiteindelijk heb ik 'm naar zijn defaults gezet door de MULTI- en ATT-knoppen bij het aanzetten ingedrukt te houden. Vervolgens  opnieuw instellingen kunnen aanmaken en alles leek in orde.

Vorige week begon het gedoe opnieuw,  nu tijdens muziekweergave. Door de receiver helemaal uit te zetten (geen terugzetten defaults) en toen weer aan, kon ik weer een weekje verder. Nu doet het zich weer voor en heb ik 'm toch maar weer naar defaults terugggezet en doet hij het weer voor even (?). Instellingen laat ik voorlopig even zitten.

Oorzaak? Een mogelijkheid is misschien dat het flash-geheugen waarnaar de instellingen worden weggeschreven brak is, waardoor er corruptie optreedt en de receiver automatisch opnieuw opstart.

Ik ben benieuwd of iemand hier een idee en / of oplossing heeft? Alvast bedankt voor evt. suggesties!

Stadium III

Opsturen naar de TD in Elst !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mountaineer

Citaat van: Stadium III op september 01, 2010, 20:25:05
Opsturen naar de TD in Elst !

Is een optie, maar garantie zit er niet meer op. Ik moet er 's over nadenken of het me dat waard is.  :?

Stadium III

Of even met de dealer in conclaaf gaan
Weet niet hoe oud het toestel is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mountaineer

Hij is zo'n 2.5 jaar oud en bij RAF Utrecht gekocht. Die zaak bestaat helaas niet meer, dus in het gunstigste geval kan ik bij hun TD in A'dam terecht, ook weer het nodige gedoe.

Voorlopig doet het apparaat het zonder problemen op de default settings, dus ik laat het maar even zo.

Bedankt voor het meedenken.