DTS HD Master sound

Gestart door groentje, augustus 29, 2010, 15:04:51

Vorige topic - Volgende topic

groentje

Hallo marantz liefhebber

Heb me net aan gemeld dus ff voorstellen.
Ben een jonge die die veel van films hou en na een verbouwing op de beneden verdieping en alles voor mekaar keukentje kacheltje enz zat ik savonds weer voor de buis en keek mijn vriendin aan en dachten eigenlijk hetzelfde eruit met de oude breedbeeld. Dus op naar de winkel heb toen een zeer mooie samsung led gekocht en ja dan zie veel meer he blue-ray ???mmmm??? das ook leuk ook maar erbij een surroundsetje dan he ook van samsung.  en toen begon het wat een problemen met blue ray kon weer eens niet afspelen weer gel.l met het geluid wat me direct eigenlijk wel tegen viel niet echt surround.
Na veel heen en weer naar de winkel hebben ze hem terug genomen .
En daarna is het eigenlijk begonnen ik naar een meerdere audio winkels marantz NAD Denon nooit van gehoord dus ff luisteren ha zo dat is pas geluid poe echt onder de indruk  .
Dus naar meerdere dagen winkelen en info opslaan zit ik hier met een marantz sr6004 met daar aan een BD 5004 en om alles goed de ruimte in te krijgen daaraan de dali 2.8 suite staanders met als center c1000 van dali en achter de dali,s blue 1001  en een externe sub van quadral klinkt top top top  .
Dus freak mmm ben wel gekker op geluid geworden ja
Zo das dat maar nu heb ik nog een heel klein dingetje en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Als ik een BD speel met hd master geluid geeft de receiver dat aan meestal dan want bij sommige niet en het staat wel op de hoes van de bd.
Heb al contact gehad met de winkel waar ik de marantz set van heb en adviseerde me om eens te spelen met het geluid en de talen maar niks helpt.
Heb toen ook gevraagt als het dan wel op de disk staat desondanks het op de hoes staat .. kon ook zijden ze.
Dus is het waar dat je soms genept word met hd master geluid???
Hoop dat jullie hier antwoorden op hebben zeeeeer veel dank

gr. een beginnertje

Stadium III

Hoe staan de instellingen in de speler en de reciever
Verder geeft de reciever altijd aan wat er doorgeven wordt als de speler zijn signiaal bitstream via hdmi doorgeeft

DTS Master HD of DTS Hi Resolution audio kan ook !
Dus kijk eerst alles even naar !
En de ene track is de andere niet !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

mja, soms wordt het standaard afgespeeld op gewoon DD of DTS..., maar als je idd in de talen gaat switchen tijdens het spelen van een film kan het echter zijn dat de tweede optie engels is en dat WEL het HD geluid is.

Met m'n pio heb ik het vaak dat ik bij het begin van de film ff standje 2 bij de talen moet aanduiden om het HD geluid te hebben.

Vind het op zich eigenlijk wel raar... maar gewoon kwestie van het te weten en het in de gaten te houden bij iedere BR die je in je speler duwt...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Cadfael

Welkom Groentje,

je hebt het wel gelijk goed aangepakt, maarja, je koopt zoiets ook voor de komende jaaaren. :)

ik heb ook een sr6004 en heb dit niet zo. Het is wel bij blurays dat je altijd even voor het afspelen de juiste taal moet kiezen als er meerdere zijn.
Kijk ook even de opties van je blurayspeler na en kijk of die goed staan (welke pakt hij standaard, bitstream audio aan? etc). de sr zegt alleen maar wat hij krijgt.
maar je blurayspeler bepaald wat die doorstuurd, dus daar kan het ook in zitten.

veel plezier met je set.

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

groentje

Hoi

Ja ben er uit  :yes: :yes: Heb alles nog is ff doorgespit en wat denk je 1 klein dingetje in de bd speler verandert en top het werkt  hello hello hello blijft leuk spul he  :schater: :schater:
Dus allemaal zeer veel dank voor de info en hulpzaamheid

Cadfael

wat heb je nu veranderd? Is voor anderen die met hetzelfde probleem zitten ook wel handig om te weten :)
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

henkg

Ik had hetzelfde probleem met afspelen via HDMI van mijn nieuwe Marantz NR1501 (Die tijdelijke dump-aanbieding van 285,- , apparaat bevalt uitstekend! :yes:) Echter geen DD HD indicatie bij afspelen van een BR met DD HD geluid :angel:.
Oplossing bij mij: In mijn BR speler Panasonic BD60 heb ik gewijzigd:
Setup | Geluid | Digitale geluidsoutput. (Geluidsoutput stond en staat op 'Bitstream'). Bij onderste regel gewijzigd: BD-Video Secundaire Audio van 'Aan' naar 'Uit'.
Hierna wel DD HD indicatie op display NR1501. byebye
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

groentje

oja ok nou bij de audio instellingen van de audiostand stond de mijne in de mix audio en moest in HD audio staan  :yes: :yes: maar goed, wel vreemd dat ik soms in het begin wel master geluid had. En de mix stand is standaard van de bd speler en had niks verandert dus ging er eigenlijk van uit dat de instellingen wel goed waren.. gr