Inkomend geluid doorsturen naar TV?

Gestart door Jonostra, augustus 26, 2010, 21:40:44

Vorige topic - Volgende topic

Jonostra

Hey,

Heb een marantz 6004 met 4 speakers. Al het geluid van de aangesloten apparaten gaat over de 4 speakers, maar nu wil ik hetzelfde geluid ook over mijn TV krijgen. Mijn apperaten zijn met een optische kabel aangesloten. Het beeld is tevens allemaal via HDMI.

Welke aansluiting kan ik het beste nemen (of kan ik nemen, sinds ik het niet voor mekaar krijg om het te laten werken) om het inkomende geluid ook naar mijn TV te sturen? Aansluiten op 'Phones' werkt wel, maar dan valt al het geluid weg omdat hij dan in headphone mode gaat staan.

Jonostra

Is gelukt door van een Jack -> Tulp de tulpen eraf te knippen, en deze aan te sluiten op de Center speaker uotput. Dan de Jack in de TV. Alleen nu is er een lekkere Delay op alleen de Center speaker (TV).

Kan ik op de 6004 voor de verschillende speaker channels een delay toepassen? Zal het aansluiten van de mic, en hem zelf te laten calibreren de oplossing zijn?

Edit: Auto calibratie past geen delay aan. De distance aanpassebn heeft ook weinig zin.

Even voor de duidelijkheid, het is een delay gecreeerd door de TV audio circuit. Dus het ligt niet aan Marantz. maar het zal toch wel mogelijk zijn om per speaker de delay in te stellen?

Marvin

Ik vraag me werkelijk af waarom, maar dat terzijde...

Kan je geen pre-out van front links en rechts vanuit de receiver in de input van de tv frotten?

Jonostra

Waarom? omdat ik liever 5 speakers heb dan 4 voor films. waar spraak geluid helder door mijn TV komt.

Of ik dat erin kan frotten weet ik niet, misschien als je me wil uitleggen hoe ik dat moet doen :o TV heeft alleen maar een jack input, maar ik weet niet waar ik hem moet aansluiten op de marantz.

Dan blijft de delay van de TV (Center) er trouwens nog. De TV input veroorzaakt het. Maar ik neem aan dat ik met de Marantz 6004 geen delay per speakertoe kan passen?

Marvin

Daar hebben ze de centerspeaker voor uitgevonden....  :-D

Jonostra

ja, maar die heb ik zo niet. Maar ff om het concreet te krijgen aub.. Is het nou mogelijk of niet? :s

Marvin

Je hebt het al voor elkaar, maar zit dus met een vertraging.
Die ga je er volgens mij niet uitkrijgen.

Jonostra

Jammer dat ik met Marantz geen delay's toe kan passen op specifieken speakers. Dan word het inderdaad gewoon een center speaker.

Jonostra

Tenzij.. Als ik het voor mekaar kan krijgen dat mijn PC audio over zowel HDMI als S/Pdif optisch kan sturen, kan ik de Marantz HDMI inkomende audio op Through zetten. waarschijnlijk heeft die wel minder delay..

Marvin

Het blijft natuurlijk een beetje een houtje touwtje oplossing...

Het kan heel goed zonder centerspeaker, zelf gebruik ik hem 9 van de 10 keer niet.
Maar dan moet je wel een degelijke opstelling van de frontspeakers hebben en gewoon in het midden gaan zitten. Niet echt een oplossing voor het hele gezin, maar ja ik woon alleen...  :-D
Mijn centerspeaker is gewoon erg groot en staat voor het beeld, als ik hem wel opstel staat hij op een kratje bier....  clown1

Jonostra

Klinkt goed, als die krat leeg moet weet je me te vinden! Bedankt voor de advies. Denk dat ik het er maar bij laat zitten. Dan maar gewoon een center speaker.. Heb al wat rond gebraagd of ik de speaker niet gewoon log kan koppelen van de TV, maar dan zalk m'n garantie vervallen, en daarbij heb ik geen zekerheid dat het gaat werken.

Dan maar een center speaker :'(

Marvin

Jonostra

Niks bijzonders.. Magnat's, ooit voor 500 gulden van wehkamp ofzoiets gekocht. Daarnaast twee sony surrounds.. weet zo type's niet. Ze klinken degelijk, maar het is geen B&O.

Magnat 144 414
3-way Bass Reflex
170/340 W 4-8 Ohm
19-35000 Hz Sencitivity 91db

Genoeg info? ^^ Het zegt mij allemaal niet zo veel. :)

Het ging mij meer om het aansluiten van PC, Decoder en Spelcomputers sonder gezeik te hebben met te weinig HDMI aansluitingen enzo. Nu staat mijn TV altijd op HDMI1, en hoef ik alleen de input van Marantz te verranderen. Minder prioriteit op geluidskwaliteit.

Marvin

Dan hoeft een centerspeaker ook de wereld niet te kosten natuurlijk, keuze genoeg.
Een sattelietje van (bv) JBL doet het truukje ook wel...

Jonostra

Maar waarom heeft Marantz nou geen optie om speaker delay in te stellen? Zoiets vind je tegewoordig ook al op de goedkopere versterkers..