welke luidsprekers voor de SR 8002

Gestart door gm, augustus 22, 2010, 12:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gm

Heb nu de Dali suite 1.7 als 5.1 staan met een Rel Stampede sub en deze zijn aangesloten op mijn SR 8002.
Wat is een goed alternatief voor de Dali's?
De Rel wil ik graag behouden.

Marvin

Ja ik weet het een vreselijk saai antwoord maar het is nu eenmaal niet anders;
Luisteren, luisteren, luisteren, luisteren en daarna waarschijnlijk nog eens luisteren...  :-)

Zoveel mensen zoveel meningen, helemaal in de audio.
Je krijgt van zo ongeveer iedereen te horen wat hun hebben staan en dat dat hetgene is dat je moet hebben of in ieder geval proberen.

Gewoon een goede audiozaak binnenstappen met een lading cd's/dvd's/bluray's en in de luisterruimte gaan zitten en je daar dagenlang ophouden....  :-D

xander32

Idd. gaan luisteren. allicht zijn er een aantal mede-forumleden bij jou in de omgeving waar je welkom bent?


Sander.
Citaat van: gm op augustus 22, 2010, 12:52:05
Heb nu de Dali suite 1.7 als 5.1 staan met een Rel Stampede sub en deze zijn aangesloten op mijn SR 8002.
Wat is een goed alternatief voor de Dali's?
De Rel wil ik graag behouden.

TurboMarco

idd luisteren  :yes:

Waar je eigenlijk altijd op moet letten is het rendement (gevoeligheid) en impedantie,dus een luidspreker met een gevoeligheid van ca 87-90 db en een impedantie van 4-8 Ohm zit dan wel goed ,verder is het smaak afhankelijk .
De volgorde zou eigenlijk ook andersom moeten zijn, dus welke versterker voor luidsprekers .......... ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Musicman

#4
Citaat van: Marco op augustus 22, 2010, 13:17:30
idd luisteren  :yes:

Waar je eigenlijk altijd op moet letten is het rendement (gevoeligheid) en impedantie,dus een luidspreker met een gevoeligheid van ca 87-90 db en een impedantie van 4-8 Ohm zit dan wel goed ,verder is het smaak afhankelijk .
De volgorde zou eigenlijk ook andersom moeten zijn, dus welke versterker voor luidsprekers .......... ?

Helemaal mee eens..........zeker met het laatste!!! stupid

Vaak denk men dat een speaker wordt "verziekt" door gebruik van een zware versterker.
Het is juist andersom......
Een speaker heeft geen vermogen, maar vraagt vermogen.
Vandaar dat er bij gerenomeerde speakers vaak staat, wat het minimale vermogen MOET zijn.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

TurboMarco

En ook de vraag welke luidsprekers voor de ruimte van .........

En welke klank eigenschappen zoek je ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Musicman

Citaat van: gm op augustus 22, 2010, 12:52:05
Heb nu de Dali suite 1.7 als 5.1 staan met een Rel Stampede sub en deze zijn aangesloten op mijn SR 8002.
Wat is een goed alternatief voor de Dali's?
De Rel wil ik graag behouden.

Wat mis je (volgens jou) in je geluid?
(en ga eerst na........of dat wel zo is, en luister eens bij anderen)
Volgens mij heb je een set wat goed bij elkaar past.

Maar het is zoals het is, en wat de andere formers ookal hebben gezegd..........
Veel luisteren met je eigen favoriete cd's.........."sorry". :wink:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

johanegg

Hey GM

als je wil heb ik hier een mooie combinatie staan van Artcoustic. Als je  niet te ver over de B grens woont ( ik kom van Gent tot breda is geen probleem) dan wil ik je deze gerust laten beluisteren bij je thuis, dit is volgens mij de enige manier om zeker te zijn van wat je koopt.
Deze luidsprekers geven een natuurlijk gedetaileerd geluid met een zeer breed bereik en verschillende modellen die integreren eenvoudig maken. Je kan anders eerst eens kijken op artcoustic.com.

Groetjes en veel plezier met je zoektocht

johan