banana plug Luidspreker aansluiting PM-15s2

Gestart door sybrenbioersma, augustus 17, 2010, 22:28:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sybrenbioersma

Ik heb de PM-15s2 aangeschaft. Als ik de luidspreker aansluiting opendraai zie ik een zwart palletje zitten. Als ik de kabels los aansluit komen ze er niet helemaal doorheen. Is dit juist en hoe sluit ik banana plugs op deze versterker aan?

lo

Volgens mij is dat zwarte palletje een "pinnetje" wat via het gat van de banana plugs daarin is gestoken. De speaker terminal helemaal opendraaien en met een heel dunne schroeven draaier het pinnetje er uit duwen. Was ook zo bij mijn PM14 die ik gehad heb.
Meld even of het gelukt is.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sybrenbioersma

Dank voor je reactie. Wellicht dat ik dat morgen bij daglicht even ga proberen. Enig idee waarom dit pinnetje daar zit? Ik kan niks onherstelbaar beschadigen als ik dit verwijder?

lo

Ik denk dat het bescherming is van het "bananaplug kanaal". Gewoon voorzichtig proberen, je zult voelen dat het kunststof is wat er met lichte druk uit kan. Als het niet lukt, niet kapot duwen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.