SR5004 aansluiten op lcd tv

Gestart door danny47, juli 29, 2010, 19:15:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

danny47

Ik heb het geprobeerd, maar dat is ook de oplossing niet, het geluid komt nu alleen van de decoder, dus als ik de mediaplayer aanzet, blijf ik geluid via de decoder houden en uiteindelijk is dat ook erg zacht, dus schiet ik er niet zoveel mee op. Kan je de sterkte van het uitgang signaal van de sr5004 soms nog veranderen? of wellicht van de tv?

danny47

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen? ben ik een uitzondering met dit probleem?
Graag jullie reactie.

Tigger

My 2 cents.....

* geluid van de decoder uitsluitend via een optische link naar je SR laten lopen en beeld uitsluitend via een scart naar je tv -> check de instellingen op je decoder voor beeld- en geluidsweergave eens en ook in het menu van je SR
* geluid en beeld van je mediaplayer via HDMI naar je SR en via HDMI naar je tv voor beeld
* je SR kan ingesteld worden welke input welk signaal ontvangt en moet doorgeven aan wat

Dus geen verbinding van je tv (terug) naar je SR......je tv is alleen ontvanger van signalen en geen zender.....

"Beste" manier is een velletje A4 pakken en opschrijven welke apparaten je hebt en vervolgens met pijltjes te tekenen wat je waar naartoe wilt hebben. Vervolgens noteer je bij ieder pijltje de soort verbinding. Zo moet je er wel uitkomen, denk ik zo ;)

TV kijken via de decoder:
Humax -> SR (geluid - optisch)
Humax -> tv (beeld - scart)

TV kijken via de mediaspeler:
Mediaspeler -> SR (beeld & geluid - HDMI)
SR -> tv (beeld - HDMI)

Check nogmaals de instellingen in alledrie de apparaten en pas aan waar nodig (desnoods de handleidingen er weer bij pakken). Succes!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

danny47

oke, bedankt zover, ik kan weer even vooruit, zodra ik het heb uitgevoerd, meld ik dat,
bedankt!

danny47

Nou, ik ben aan de slag geweest en heb de diverse apparaten aangesloten zoals Tigger aangaf. Helaas bleef het probleem van het zachte geluid over de SR bestaan. Waar ik nu wel achter kwam is dat als ik het geluid van de Tv helamaal open zet en vervolgens op mute zet, ik wel een normaal geluidsnivo op de SR krijgt. Ik heb de tv nu toch rechtstreeks op de SR aangesloten, maar is dat niet verstandig? zoals ik van Trigger heb begrepen?

Tigger

Plaats eens een beschrijving hoe je exact welk apparaat met welk apparaat hebt aangesloten en met welke verbinding. Zet daarbij ook de instellingen van je SR, de Humax en (evt.) de mediaspeler.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de SR zo zacht weergeeft als je aangeeft, wanneer alles goed is ingesteld en aangesloten. Ik vermoed nog steeds een link van de tv terug naar je SR, een "mute" instelling in je SR of dat de diverse ingangen van de SR niet goed staan evenals de uitgangen. De handleiding kan hierbij zeer behulpzaam zijn.... ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Eventueel een aantal foto's toevoegen mbt de hardware matige aansluitingen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Ik weet het, het is kort door de bocht en typisch WimPeu style :-D maar die Humax op MP zetten en een boxje met HDMI kopen. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

danny47

Bedankt voor jullie reactie in ieder geval, de foto's zal ik nog versturen, de relatie tussen de Humax en de MP zie ik niet zo, want ze staan nooit allebei aan, het is of de MP of de Humax, dus dan toch de Humax naar de MP? en het boxje met HDMI, kan ik dat zo kopen? hier alvast een lijstje met hoe het nu zit:

SR met opt.kabeltje naar TV
SR met HDMI out  naar TV
DVD met HDMI naar TV
MP met HDMI naar TV
Laptop met HDMI naar SR ( op BD ) dat gaat wel goed trouwens, geluid dan
Humax met scart naar TV

De gedachte was om alles naar de tv te brengen en het geluid via de SR laten lopen.
Maar als ik naar de lijst kijkt zie ik dat er iets niet klopt, maar ik krijg niet het juiste voor elkaar.



Vlearmoes

SR met opt.kabeltje naar TV       Waarom??   geluid via hdmi   
SR met HDMI out  naar TV     prima
DVD met HDMI naar TV    Kan die hdmi niet naar SR???
MP met HDMI naar TV       Kan die hdmi niet naar SR???
Laptop met HDMI naar SR ( op BD ) dat gaat wel goed trouwens, geluid dan    Okee
Humax met scart naar TV
   hier evt een extra kabel (geluid naar SR)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Cadfael

#25
Wat versta je trouwens onder zacht? op hoeveel db heb je de versterker staan wil je dan fatsoenlijk wat kunnen horen? Ik heb en Av6004 en bij mij is rond de -30 een aangenaam niveau, voor films wil ik hem wel eens op -25 of -20 zetten maar dat is wel overweldigend.

Verder heb ik juist alles op mn versterker aangesloten en 1 hdmi naar de tv.
Voor het geluid van gewoon tv-kijken heb ik een digitale coaxkabel aangesloten van mijn tv naar mijn versterker. (EDIT: Dit omdat ik geen aparte digitale ontvanger heb, deze zit in de tv)

Misschien dat jij je dvd en mp net als je laptop direct op je SR aan kan sluiten (als die genoeg hdmi ingangen heeft tenminste). daarna via de instellingen de juiste ingang verbinden met de juiste weergavenaam.
Voor het geluid is het volgens mij beter direct via hdmi op je SR aan te sluiten want dan heb je geen vertraging, en je tv moet anders ook surround geluid door kunnen geven terug aan je SR, en niet gewoon stereo.


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Cadfael

Citaat van: Vlearmoes op augustus 13, 2010, 11:58:23
SR met opt.kabeltje naar TV       Waarom??   geluid via hdmi   
Ik denk dat hij andersom bedoeld :)
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Vlearmoes

Citaat van: Cadfael op augustus 13, 2010, 12:04:27
Ik denk dat hij andersom bedoeld :)

Dat is ook niet nodig


geluid humax ook rechtstreeks naar sr brengen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

danny47

De SR staat op -20 DB en dan staat het geluid op normaal nivo. Op -30 db moet ik mijn oor tegen de speaker leggen om nog iets te horen. Ik ga nu aan de slag met jullie suggesties, ben benieuwd, wordt vervolgd.

danny47

Nou, hoe simpel kan het allemaal zijn, ik heb alle hdmi aansluitingen op de SR aangesloten en alleen een hdmi van de tv naar de sr en van de humax nog met een optisch kabeltje aangesloten op de sr en alles werkt perfect nu.
Allemaal hartelijk voor jullie hulp en suggesties  pompom :wink: