Model 6300 lampje

Gestart door Mr Vintage, juli 27, 2010, 20:52:48

Vorige topic - Volgende topic

Mr Vintage

Dag Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Dit weekend heb ik besloten de oude marantz set van mijn pa eens van zolder te plukken en was vergeten wat een mooi spul het eigenlijk wel niet is. Nu eenmaal verliefd te zijn geworden op de set heb ik besloten alles weer in puike staat terug te brengen. Te beginnen met de 6300 platen speler.

Hierin zit namelijk een lampje dat gebruikt wordt het plateau te verlichten zodat je de juiste snelheid en hertz kan afstellen voor de plaat die je wilt gaan luisteren. Het lampje lijkt kapot te zijn en ik vroeg me af hoe je daar bij kan komen.

Ik heb de poot aan de onderkant van de speler losgeschroefd en zie daar de kabel iin de behuizen lopen. Maar zie verder niet hoe ik het lampje kan bereiken.. Kan ik het zwarte blokje vastpakken en los draaien ?

Stomme vraag misschien, maar ik wil niet het risico lopen iets kapot te maken wat niet\ moeilijk te vervangen is.

Alvast bedankt !

Mr Vintage

Hallo,

Ik doe even een bump, als niemand reageert moet ik de gok maar wagen .. :(

Mr Vintage

Kijk is aan, Ik heb het al gevonden... Puur per toeval toen ik ebay aan het browsen was voor 6300 draaitafels :D..

http://cgi.ebay.com/Marantz-6300-Turntable-Strobe-Light-Bulb-/220660982175?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item33606b619f

Xplod

Goed idee te gaan kijken op eBay.com
Ik heb een Model 6530 die ik effe onder handen wil nemen en was ook al op zoek op eBay maar nog niet aan gedacht om de amerikaanse site eens te bezoeken.

Ik ben o.a. op zoek naar de originele voetjes voor de platenspeler ... heb jij nog leuke plekjes ontdekt waar je onderdelen kan vinden voor deze serie platenspelers Mr Vintage ?
Zou leuk zijn ... maakt het zoeken makkelijker  :wink:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Mr Vintage

Hoi,

Ik ben bang dat je een flinke uitdaging te wachten staat, ik heb heel wat koopjes sites afgespeurd op zoek naar marantz voetjes voor mijn 140 en 320 en tot nu toe geen succes, voor de 3600 ben ik ze ook nog niet tegen gekomen.

Ik heb geen vaste sites die ik in de gaten houdt en start zo af en toe gewoon een speurtocht op het internet naar onderdelen. Ik zal in ieder geval in gedachten houden dat je ze nodig hebt, mocht ik ze nog is tegenkomen.