bron zowel analoog als digitaal aansluiten

Gestart door pietr, juli 18, 2010, 23:00:57

Vorige topic - Volgende topic

pietr

Kun je een bron, bijvoorbeeld een cd-speler, zowel analoog als digitaal aansluiten? Ik bedoel, heeft dat nut?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marvin

Je kan maar 1 type aansluiting tegelijk beluisteren, leuk om te schakelen.
Verder is het vrij nutteloos....

pietr

Citaat van: marvin op juli 18, 2010, 23:06:56
Je kan maar 1 type aansluiting tegelijk beluisteren, leuk om te schakelen.
Verder is het vrij nutteloos....
Dank je, Marvin. Hoe doe je dat dan, dat schakelen? M.b.v. de afstandsbediening?

Marvin

Er zal vast wel een knopje opzitten waarmee je dat kan kiezen, A/D.
Anders eens dat boekje openslaan wat je erbij gekregen hebt...  clown1

Wat je ook kan doen is gewoon 2 ingangen van de SR aansluiten.
De digitale op een digitale en de analoge op een andere, tape bv.
Hoef je ook geen rare instellingen te doen in het menu en kan het boekwerk in het plastic blijven zitten....  :-D

pietr

Citaat van: marvin op juli 18, 2010, 23:53:05
Anders eens dat boekje openslaan wat je erbij gekregen hebt...  clown1
Boekje? Een telefoonboek is er niets bij.

Citaat van: marvin op juli 18, 2010, 23:53:05
Wat je ook kan doen is gewoon 2 ingangen van de SR aansluiten.
De digitale op een digitale en de analoge op een andere, tape bv.
Hoef je ook geen rare instellingen te doen in het menu en kan het boekwerk in het plastic blijven zitten....  :-D
Ja, maar heeft dat een voordeel?

Marvin

Ik zie het nut er totaal niet van in, behalve dan dat je beide DAC's kan vergelijken. Al is het in source direct en schakeld dat je sub uit.
Verder zou ik niet weten waarom je dat wilt doen, maar het kan dus wel.
Tenzij de cd-speler een uitgang uitschakeld wanneer er twee in gebruik zijn, maar dat denk ik niet.

pietr

Ik meende het gezien te hebben in de gebruikershandleiding (blz. 13). Maar dat zal waarschijnlijk wel zo getekend zijn om aan te geven dat het allebei kan. Het kwam me al vreemd voor.

xander32

Citaat van: pietr op juli 19, 2010, 01:04:46
Ik meende het gezien te hebben in de gebruikershandleiding (blz. 13). Maar dat zal waarschijnlijk wel zo getekend zijn om aan te geven dat het allebei kan. Het kwam me al vreemd voor.
Ik kan mijn cd-speler ook op de centrale verwarming aansluiten, het kan, maar ook vrij nutteloos.
En kan daar overegins niets van in de handleidng vinden :-P.

Zonder gekheid: idd. het kan maar heeft verder m.i. weinig voordeel. Probeer even uit welke aansluiting het beste resultaat geeft en ga daar voor.

Sander.

pietr

Op mijn afstandsbediening zit een toets "A/D", daarmee moet het mogelijk zijn om te switchen tussen analoog en digitaal. Verder staat er weinig over in de handleiding, maar ik vermoed dat je daarmee dus kunt schakelen tussen analoog en digitaal als je het apparaat op beide manieren hebt aangesloten. Wellicht dat het handig is als je een dvd- of bluerayspeler hebt aangesloten en je wilt daarmee een cd'tje beluisteren.

Tigger

Hier een DV-7001 analoog en digitaal aangesloten op de SR8002 -> wanneer ik een dvd wil kijken, schakelt zowel de DV als de SR op digitaal en wanneer ik analoog wil luisteren, dan schakelt de DV en de SR op analoog.

Zolang je maar de juiste inputs op beide componenten hebt benoemd en toegewezen, kan er vrij weinig "fout" gaan.....

Succes!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

pietr

Citaat van: Tigger op juli 20, 2010, 23:57:44
Hier een DV-7001 analoog en digitaal aangesloten op de SR8002 -> wanneer ik een dvd wil kijken, schakelt zowel de DV als de SR op digitaal en wanneer ik analoog wil luisteren, dan schakelt de DV en de SR op analoog.

Zolang je maar de juiste inputs op beide componenten hebt benoemd en toegewezen, kan er vrij weinig "fout" gaan.....

Succes!
Bedankt voor de info Tigger. Eigenlijk heb ik dus alleen maar een goede bluerayspeler nodig  :-).

Marvin

WimPeu

Citaat van: marvin op juli 22, 2010, 18:40:38
Nee, dat staat er niet...  :wink:

Maar goed beschouwd heeft hij wel gelijk. Als je een Oppo 83 oid hebt en je sluit hem digitaal (HDMI) aan op je receiver heb je eigenlijk voor 90% een hele goede allround speler hoor. Het is dat wij een beetje gek zijn om voor elke standaard een eigen speler te willen maar als de dac's in je receiver goed zijn (noem maar eens een recente receiver die slechte dac aan boord heeft)  zit je altijd op een een meer dan redelijk niveau.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Zelf hoef ik helemaal niet voor elk formaat een andere speler te hebben.
Maar de vraag zit in analoog en digitaal tegelijk aansluiten, daar heb je geen goede bluray voor nodig.
En dat staat er ook niet, Tigger geeft enkel aan hoe hij iets heeft aangesloten.  :-)
En dat is toevallig een bluray speler.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES