Ha mede Marantz liefhebbers,
Na wat gepost te hebben in de diverse andere subfora en na aankoop van wat nieuwe apparatuur nu ook mijn topic
Een aantal jaar geleden is mijn Marantz liefhebberij eigenlijk ontstaan via een simpele surround versterker (Marantz 4300) voor in de studentenwoonkamer... Na enige tijd heb ik toen voor mijn eigen kamer een Marantz PM7200 aangeschaft, het Marantz virus was geboren.
Een aantal jaar hier op zich prima van genoten en gespeeld te hebben met of de pc aangesloten of een simpel jvc dvd spelertje... Eindelijk eens een fatsoenlijke speler gekocht, Marantz DV7600. Dit bleek een heerlijke upgrade voor mij toen, speelt van alles soepel af (SACD/DVD speler). Ongeveer tegelijkertijd een speaker upgrade gedaan, van zelfbouw monitoren naar (oude maar prima voor de set toen) B&W 630i zuiltjes.
De DVD speler kan overigens upscalen naar 1080i. Dit werkt prima... De speler is aangesloten op een LCD (LED) van Samsung, de UE32b6000.
En een paar maanden geleden met een collega/vriend wat meer aan de praat geraakt (we gingen wat meer met elkaar samenwerken). Hij was helemaal audiofiel en heeft het virus toen definitief actief wakker gemaakt bij mij... Na een bezoekje bij hem en bij Stassen heb ik the next steps gehoord... Toen een forse upgrade gedaan, namelijk:
- MIT Bekabeling (bi-wire speaker kabel en interconnect)
- Powercords/blok
- DE Marantz PM15 (heerlijke sound, lekker laidback, zoveel kracht... geweldig..)
En de laatste aankoop is een heerlijke Marantz SA-14 v2. Dit is een heerlijke SACD speler, erg trots op en bijna niet te krijgen in Nederland. Net 30min geleden aangesloten en staat nu heerlijk in te spelen. Kan nu al genieten van de extra rust die deze speler brengt in de set. In één woord genieten.
Nu de komende tijd eerst hier maar weer eens van genieten. Dan de speakers upgraden, dit is nu echt de zwakste schakel in het geheel... Gepland binnen nu en een jaartje (ws 6mnd)
Later zal ik nog een paar plaatjes schieten van het geheel.
Groet,
Rutger1