Set van Rutger1

Gestart door Rutger1, juli 18, 2010, 22:33:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rutger1

Ha mede Marantz liefhebbers,

Na wat gepost te hebben in de diverse andere subfora en na aankoop van wat nieuwe apparatuur nu ook mijn topic :)

Een aantal jaar geleden is mijn Marantz liefhebberij eigenlijk ontstaan via een simpele surround versterker (Marantz 4300) voor in de studentenwoonkamer...  Na enige tijd heb ik toen voor mijn eigen kamer een Marantz PM7200 aangeschaft, het Marantz virus was geboren.

Een aantal jaar hier op zich prima van genoten en gespeeld te hebben met of de pc aangesloten of een simpel jvc dvd spelertje... Eindelijk eens een fatsoenlijke speler gekocht, Marantz DV7600. Dit bleek een heerlijke upgrade voor mij toen, speelt van alles soepel af (SACD/DVD speler). Ongeveer tegelijkertijd een speaker upgrade gedaan, van zelfbouw monitoren naar (oude maar prima voor de set toen) B&W 630i zuiltjes.
De DVD speler kan overigens upscalen naar 1080i. Dit werkt prima... De speler is aangesloten op een LCD (LED) van Samsung, de UE32b6000.

En een paar maanden geleden met een collega/vriend wat meer aan de praat geraakt (we gingen wat meer met elkaar samenwerken). Hij was helemaal audiofiel en heeft het virus toen definitief actief wakker gemaakt bij mij... Na een bezoekje bij hem en bij Stassen heb ik the next steps gehoord... Toen een forse upgrade gedaan, namelijk:
- MIT Bekabeling (bi-wire speaker kabel en interconnect)
- Powercords/blok
- DE Marantz PM15 (heerlijke sound, lekker laidback, zoveel kracht... geweldig..)

En de laatste aankoop is een heerlijke Marantz SA-14 v2. Dit is een heerlijke SACD speler, erg trots op en bijna niet te krijgen in Nederland. Net 30min geleden aangesloten en staat nu heerlijk in te spelen. Kan nu al genieten van de extra rust die deze speler brengt in de set. In één woord genieten. 

Nu de komende tijd eerst hier maar weer eens van genieten. Dan de speakers upgraden, dit is nu echt de zwakste schakel in het geheel... Gepland binnen nu en een jaartje (ws 6mnd)

Later zal ik nog een paar plaatjes schieten van het geheel.

Groet,
Rutger1
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Rutger1

#1
Nog even de plaatjes van internet (echte volgen later)

De Marantz SA-14 v2



De Marantz PM-15



De Marantz DV7600


MIT Terminator 2 (bi-wire speaker kabel)


MIT MI330 plus (RCA)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

xander32

Hey Rutger,

Wat een gave spullen heb je bij elkaar gesprokkeld.
Je geeft aan de speakers t.z.t. te willen upgraden - daar al enig idee over ¿


En nu kom maar met de "echte foto`s".


Sander.

Rutger1

Dank je, ja qua speakers is er meer dan genoeg te krijgen. Had er eerder een topic over geopend, maar toen kwam de SA14 daar tussendoor...
Dus nu eerst weer even sparen ;)

foto's volgen denk ergens einde vd week als ik daar weer even meer tijd voor heb :)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

HiFi gek

Mooi hoor zo'n SA14 .

Ik heb ook ooit in 2 strijt gestaan er één tweedehands aan te schaffen , uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat het als ik mij goed herinner geen europees model betreft .


Groeten  EDWIN  B

Rutger1

Zo vandaag even een paar MIT XLR kabels te koop en eindelijk een drietal SACD's (diana krall, pink floyd en nog een mooi audiofiel verzamelalbum).

Alles is nu weer even lekker aan het warm spelen, maar klinkt alvast heerlijk..., zeer natuurlijk en helder geluid.

groet,
RJ
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

xander32

Citaat van: Rutger1 op juli 23, 2010, 20:25:30
Zo vandaag even een paar MIT XLR kabels te koop en eindelijk een drietal SACD's (diana krall, pink floyd en nog een mooi audiofiel verzamelalbum).

Alles is nu weer even lekker aan het warm spelen, maar klinkt alvast heerlijk..., zeer natuurlijk en helder geluid.

groet,
RJ
Goed om te lezen: een prettig matchende set dus.


Sander.

Rutger1

zeker goede match, volgende week weer even wat proberen (RCA vs XLR en CD vs SACD).

Maar tot op heden weer erg tevreden. Onlangs ook maar mn oude b&ws te koop gezet op marktplaats... Dus wellicht vinden die binnenkort weer een nieuw baasje en kan ik hier ook weer een upgrade neerzetten :)

Nu eerst weer even goed genieten  :yes:
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Rutger1

Zo vandaag nog een geweldig nieuw (goedkoop) speeltje gehaald.

Namelijk een Eminent EM7080, heerlijke aanvulling op mn Samsung LED...

Speelt eigenlijk alles af en was nu in de aanbieding bij Saturn (Rdam zuid) met 1TB schijfje voor 188 euro... (scheelt toch weer snel 50 eur met diverse webshops). Toch geweldig dat zo'n klein doosje eigenlijk alles zo goed afspeelt... Heerlijk.

Nu alles nog even aangesloten met standaard kabeltjes later weer vervangen...
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

thepioneer

Super mooie set zeg. Niet de minste spullen die je hebt  HB Ben ook erg benieuwd naar de foto's natuurlijk :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

hele mooie set en leuk verhaal over hoe het tot stand is gekomen

vooral die PM15 is een werkelijk prachtige versterker  notworthy :kwijl:

ben je er al uit welke luidsprekers het gaan worden ??

Rutger1

#11
All,

Hier nog een paar foto's van mijn set. Helaas neit met een goede cam gemaakt (kapot) maar met een Blackberry (evt flits).

De set bij avond:


De set overdag:


De speakers (von schweikert vr4 jr) (zonder kap, vind ik mooier)


De speakers (von schweikert vr4 jr) (met kap, vinden vrouwen vaak mooier  :wink:)


De aansluitingen op de Von Schweikert:


De "grote" aansluitkabel van Von Schweikert zelf en afregelknop om de achtertweeter af te stellen:


-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

bramdg

WAAAAW  :-o :-o  :-o ziet er  :kwijl: uit ....


zakt de SA14 niet bijna door zen pootjes met zo een tank op zen rug ?  :lol:

En wat een speakers  .......... Is zeker een heel groot pompom  pompom  pompom als deze set speelt ....
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Rutger1

Jah ben er erg content mee ;) Idd levert veel  pompom momenten op

Verder de sa14 is ook als een tank in elkaar gezet dus gaat meer dan prima  :wink:

Alleen alle snoeren moet ik nog netjes wegwerken. Het punt is daar alleen dat er nog een TV aan de muur hangt en deze moet ik eigenlijk eerst nog iets rechter hangen (hangt nu beetje scheef  :-D)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

jowa

Wow, een set om je vingers bij af te likken  :kwijl:
Heel hoog hebbe hebbe gehalte  :yes:

Hoe gaat het met de bas van de Von Schweikert's?