Kan elke voorversterker op elke eindversterker ?

Gestart door thepioneer, juli 18, 2010, 08:37:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik ben bezig met upgraden en nu wil ik ook een echte voorversterker gaan halen. Nu lees ik allemaal technische gegevens over ingangsspanning enz. Nu heb ik eens een naim op mono blokken gehad en dat ging niet echt super. Ondankt het geluid wat ik niet mooi vond maar dat is een persoonlijke keus. Ik moest de naim behoorlijk ver opendraaien wou ik een beetje power hebben. Daar kwam bij dat ik dan ruis hoorde uit de luisdprekers. Vooral als er geen muziek gedraaid werd.

Ik heb nu mijn pm8003 als voor versterker en het is muisstil als er wel of geen muziek gedraaid wordt.

Ligt zoiets aan de uitgangsspanning of iets dergelijks?

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Dat zou toch normaal gesproken moeten kunnen. Ik heb afgelopen jaren nogal wat combi's gehad en nog nooit een probleem gehoord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Vond de naim nogal vreemd, net alsof er ingangsspanningsverschil was ofzo. er zacht en toch een brom. De voorversterker was verder helemaal goed want de nieuwe eigenaar is helemaal naim fanaat. Zijn kameraad heeft hem hier weg gehaald en die had de naim xs staan. Ze hadden er wel verstand van dus dat was het hem niet.

Vandaar mijn vraag, nu weet ik wel dat naim wel iets aparts is maar goed het was wel een voorversterker
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op juli 18, 2010, 09:47:59
Vond de naim nogal vreemd, net alsof er ingangsspanningsverschil was ofzo. er zacht en toch een brom. De voorversterker was verder helemaal goed want de nieuwe eigenaar is helemaal naim fanaat. Zijn kameraad heeft hem hier weg gehaald en die had de naim xs staan. Ze hadden er wel verstand van dus dat was het hem niet.

Vandaar mijn vraag, nu weet ik wel dat naim wel iets aparts is maar goed het was wel een voorversterker
Van Naim weet ik dat deze(ev/geintegreerde) versterkers niet bijster veel wattages leveren maar wel plenty controle, grip; zeer stabiele versterkers(vanaf punt 0 direct kracht). Ik neem aan dat de Naim pre`s daarop gebasseerd/aangepast zijn en indien je dan een wat andere slag ev er achter zet(welke diens kracht eerst moet opbouwen) het niet optimaal is.

Heb er verders geen technische onderbouwing bij(ben a-technisch) maar ik vergelijk het met een auto-motor: de Naim ev`s zijn dikke amerikaanse motoren die bij een laag toerental al vermogen leveren en diens pre is de overbrenging, bij amerikanen vaak een gemoedelijke automaat. Wanneer je die dan achter een willekeurig japans toerenkanon zet: dat geeft geen fijne match ....


Sander.

WimPeu

Kortom Naim dus maar vergeten tenzij je meteen een Naim combi koopt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2010, 10:08:27
Kortom Naim dus maar vergeten tenzij je meteen een Naim combi koopt.
Yep. Heb een tijdje terug ook de XS geluisterd: erg mooi!


Sander.

WimPeu

Dat is idd een hele mooie strakke versterker alleen ik weet (uit betrouwbare bron :wink:) dat thepioneer graag een voor en eind combi wil die goed matched met zijn Ushers. Daarom onder het motto: wij van WC Eend adviseren: WC Eend.

Cambridge 840E/W combi schijnt het erg goed met Usher te doen  :mrgreen:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2010, 10:31:50
Dat is idd een hele mooie strakke versterker alleen ik weet (uit betrouwbare bron :wink:) dat thepioneer graag een voor en eind combi wil die goed matched met zijn Ushers. Daarom onder het motto: wij van WC Eend adviseren: WC Eend.

Cambridge 840E/W combi schijnt het erg goed met Usher te doen  :mrgreen:
:-D

Of Emotiva: daar geilen een aantal leden bij de buren op. Veel versterking voor de dollars.


Sander.

WimPeu

Nee joh, persoonlijk vind ik dat maar lompe bakken....
Als ik een pure stereo set up zou gaan bouwen (dus niet afhankelijk zou zijn van een vv met HT doorlus functie) zou ik me eens in de buizen gaan verdiepen. Daar heb ik wel een zwak voor nl. maar ach keuzes en ik wil mijn surround voor geen goud missen. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2010, 10:51:02
Nee joh, persoonlijk vind ik dat maar lompe bakken....
Amerikaans dus :wink:.


Sander.

WimPeu

Precies. Hoeft niet slecht te zijn maar wel groot en lomp.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2010, 10:51:02
Nee joh, persoonlijk vind ik dat maar lompe bakken....
Als ik een pure stereo set up zou gaan bouwen (dus niet afhankelijk zou zijn van een vv met HT doorlus functie) zou ik me eens in de buizen gaan verdiepen. Daar heb ik wel een zwak voor nl. maar ach keuzes en ik wil mijn surround voor geen goud missen. HB

Deze buis misschien? Is zelf met HT doorlus! Staat ook nog (ooit :-D) op mijn shortlist.
Is trouwens vlak bij jou te beluisteren bij Ferry in Nw Weerdinge. Dé Hifistudio
Deze staat gebruikt bij Studio Alkmaar, kilootje of 30 schoon aan de haak.

Kortom de: Prima Luna Dialogue 2


WimPeu

Dat is zeker een mooie zeg, maar voor de duidelijkheid ik ben niet in de markt even hoor pfff. Ben zeer tevreden zo (al heb ik dat eerder gezegd clown1).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

#14
Hoe zou zo'n buizen versterkertje reageren op mijn B&Wtjes?

Ik weet dat bepaalde speakers wel of niet goed zijn aan te sturen met buis.

Alleen weet ik niet waarop dan gelet moet worden.

Ook vermogen is niet te vergelijken met een "gewone" versterker toch?

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink