Kijk mooi zo dat het beeld al top is
Je geeft nu aan dat je de decoder van de 7001 gebruikt en dat je daar blij mee bent !
Ok niks meer aan doen en zo houden !
Verder als je je cd speler gebruikt via aux2 en dan analoog werkt ook goed en is verder ook geen probleem
Het is net wat jezelf lekker vindt !
Ikzelf heb de dvdspeler via coax en 6x analoog aangesloten
Voor dvd's gebruik ik de coax en de dvd input op mijn reciever
Voor sacd's gbruik ik net als jou de 7.1 in
Voor cd's heb ik een apparte cd speler staan en die ook coax (DIG) aangesloten
Nu is het wel zo dat als je dus je processor van je dvd speler gebruikt je ook in de dvd speler de afstanden moet opgeven/grote van je speakers /volume per kanaal ( eventueel crossover als dat kan in de 7001 )
Daarom ben ik er een voorstander van op het geluid via coax digitaal naar je reciever te voeren en die prosessor en bassbewerking te gebruiken omdat : je kunt kiezen in je reciever op welke frequentie de bass met het LFE kanaal naar de subwoofer geleid kan worden 80/100/120 hz
Verder kun je de bassmix instellen, je kunt kiezen als je front op large staat dat de subwoofer altijd mee moet doen of alleen met LFE (bassmix op both of mix)
(als je de crossover van de sub te hoog zet op 100 of 120 hz wordt de sub lokaliseerbaar mist niet heel goed afgesteld)
Je speakers zou ikzelf als volgt instellen op je reciever ( geef 4 mogenlijk heden )
1: Front op large
Center op large
Rear op large
Sub op yes
Dan regel je de crossover in je reciever op 80 hz en bassmix op both, subwoofer speelt altijd mee
2:hetzelfde als 1 alleen de de bassmix op mix ,subwoofer speelt alleen mee met .1 matriaal(LFE)
3: Front op small
Center op small
Rear op small
Sub staat dan altijd op yes bassmix schakelt zich zelf uit en je kunt de crossover nog kiezen en die dan ook op 80 hz zetten
4: Front op large
Center en suround op small bassmix op both. het signiaal dat naar de center en surround gaat wordt onder de 80 hz naar de subwoofer geleid en je front krijgen wel het fullrange signiaal,bij films werkt het ook zo + komt het LFE kanaal erbij
( voordeel kan zijn dat je een breder geluidbeeld krijgt )
Ikzelf gebruik optie 2 omdat ik een rel erbij heb staan die ik via high en low level heb aangesloten en afgesteld
Meestal stel ik zelf bij mensen optie 3 of 4 in dit hangt af van de luidsprekers die ze hebben
Optie 2 stel ik in als mensen voor vloerstaanders hebben en een rel subwoofer
Suc 6
Zijn er vragen dan zie ik ze wel
Stadium III