marantz sa 14 v2

Gestart door Rutger1, juli 07, 2010, 16:00:53

Vorige topic - Volgende topic

Rutger1

Morgen dit beestje beluisteren bij de verkoper...

Maar jullie enig idee wat deze speler logischer wijs waard is? (5,5 jaar oud) Zelf vind ik dit namelijk erg lastig in te schatten.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

xander32

Citaat van: Rutger1 op juli 09, 2010, 22:37:36
Morgen dit beestje beluisteren bij de verkoper...

Maar jullie enig idee wat deze speler logischer wijs waard is? (5,5 jaar oud) Zelf vind ik dit namelijk erg lastig in te schatten.
Een bron van 5,5 jaar oud, lastig hoor :yes:.

Sander.

TurboMarco

Citaat van: Rutger1 op juli 09, 2010, 22:37:36

ik ga meestal uit van 1/4 tot 1/3 van de nieuwprijs ,afhankelijk van de staat natuurlijk....en het hangt natuurlijk ook af hoe graag je iets wil hebben  :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Rutger1

Zo vandaag even de marantz bekeken, maar wat een heerlijk apparaat zeg...
De speler ziet er allereerst erg netjes uit. Mooi ontwerp. Dit past ook perfect bij de PM15.
Het geluid is mooi detailrijk en de timing is goed. Klank van de sacd en cd weergave is erg fraai, een relax en zeer open geluidsbeeld maar nooit klinkt nooit scherp.

Helaas was het wel lastig te vergelijken hoe het bij mij zal klinken omdat hij op een electrostaten speelde en een iets andere versterker (chinees).

Grom dit gaat allemaal weer killing worden voor mn spaarcentjes.
Nu afgesproken dat ik even ga beraden wat ik daadwerkelijk voor zn speler over heb.
Deze week beslissen, of speakers of een goede (sa)cd speler...
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

lo

Citaat van: Rutger1 op juli 10, 2010, 18:04:09
en de timing is goed.

Mag ik vragen wat je daar mee bedoelt en hoe of je dit beoordeelt?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rutger1

Natuurlijk, wellicht was ik niet geheel duidelijk. Maar wat ik ermee bedoel, de plaatsing van instrumenten en het beeld wat dit geeft. Dus dat dit niet rommelig overkomt maar ieder instrument op de juiste moment met het juiste detail te horen is...

Wat ikzelf erg mooi vind is een rustig geluidsbeeld met veel detail zonder rommelig (of gezocht) over te komen.

Rutger1

En aangekocht, zondag ophalen... :)

Dennis E36

Citaat van: Marco op juli 09, 2010, 22:51:07
ik ga meestal uit van 1/4 tot 1/3 van de nieuwprijs ,afhankelijk van de staat natuurlijk....en het hangt natuurlijk ook af hoe graag je iets wil hebben  :wink:

Voor iets van "slechts" 5.5 jaar oud? Ik zou zeggen dat dat minimaal nog wel 1/3 op mag brengen.
Je ziet vaak veel oudere apparatuur weggaan van zo'n 10 jaar oud voor 1/4 tot 1/3......
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

hgwells

Wel erg late reactie, maar ik ben ook in bezit van de SA-14. Geweldige cd-speler... zijdezacht maar toch nog extreem gedetailleerd en dynamisch.  Is één van de betere cd players dat ik ooit gehad heb.  SACD klank is buitengewoon goed ook.  Timing is ook erg goed.  Als netwerkplayer heb ik een macbook pro die optisch digitaal naar een NV7004 gaat. (de NV7004 is een  FM-tuner, DAB-tuner en D/A converter)