marantz sa 14 v2

Gestart door Rutger1, juli 07, 2010, 16:00:53

Vorige topic - Volgende topic

Rutger1

In een ander topic ben ik op zoek naar goede luidsprekers passende bij mijn pm15 echter het bloed kruipt waar het niet gaan kan en overweeg ook (of beter gezegd eerst) een betere cd speler te kopen.

Mijn oog is gevallen op de SA 14 v2, heeft een van jullie deze speler horen spelen?
En wat is in jullie ogen een goede prijs voor deze speler? (5,5jr oud)

Hij past namelijk qua design erg mooi bij de PM15 :)

Meer info:
http://www.marantz.com/p_product.cfm?id=546&cont=u&line=sacd&cat=hf

-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Dennis E36

Heb jij nog zo'n mooie old-skool PM15 notworthy notworthy notworthy
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Rutger1

Ja klopt Pm15 -> 32 kilo aan rauw koper  HB

Dus heb de SA14 v2 even opgezocht en die blijkt 14 kilo rauw koper te zijn  HB

Dit leek mij een mooie combo, maar nu heb ik deze zelf nog niet gehoord. Dus ben benieuwd of er iemand hier ervaring mee heeft.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Dennis E36

Die SA14 is voor mij geen bekende....nog nooit 2e hands gezien..
Kijk anders naar een CD7, die past voortreffelijk bij jouw 15 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Rutger1

Voor degene die de sa14 (nog) niet kennen.

xander32

Citaat van: Rutger1 op juli 07, 2010, 21:19:35

Voor degene die de sa14 (nog) niet kennen.
Ziet er wel solide uit.
Maarre; wat doet de koperprijs per kilo tegenwoordigs :-D.

Sander.

Rutger1

De verkoper vraagt zo'n 950 voor de sa14 v2

Op zich past deze qua design prima bij de PM15 en beide hebben XLR uitgangen (leuk voor de toekomst qua upgrade bekabeling) nu nog mooie MIT kabels (geen xlr)

Er is alleen vrij weinig info te vinden over de sa14..., dus had gehoopt dat er hier marantzofielen zijn die deze spelert kennen :)

De cd7 ziet er ook mooi uit, alleen niet nu direct een te koop (moet ook in het champagne zijn)

xander32

Citaat van: Rutger1 op juli 07, 2010, 21:38:30
De verkoper vraagt zo'n 950 voor de sa14 v2

Op zich past deze qua design prima bij de PM15 en beide hebben XLR uitgangen (leuk voor de toekomst qua upgrade bekabeling) nu nog mooie MIT kabels (geen xlr)

Er is alleen vrij weinig info te vinden over de sa14..., dus had gehoopt dat er hier marantzofielen zijn die deze spelert kennen :)

De cd7 ziet er ook mooi uit, alleen niet nu direct een te koop (moet ook in het champagne zijn)
De SA14 ziet er super uit maar dat zegt weer weinig.
En idd. amper info over deze speler te vinden. Kan jou niet verder helpen :no:.

Je zou altijd kunnen gaan luisteren/vragen of je deze kan uitproberen?

Sander.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rutger1

Ja ik moet zeggen dat de SA14 ook wel beeldschoon is... (zucht ben bijna verliefd ;))

De verkoper zelf vind hem overigens beter spelen dan een Marantz SA 17 S1

lo

Op de website van llOll de brochure van de SA14 gevonden.

http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=BrochureType3&strBrochure=940-MAR-SA-14_______-B-A01

Stuur anders een pm naar llOll, wellicht weet hij nog extra info te achterhalen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sattie

Dit model heeft het zelfde loopwerk wat ook in de SA-1 gebruikt wordt en het output board is ongeveer hetzelfde opgebouwd
De SA14 is volgens mij nooit officieel in europa verkocht, maar kan het mis hebben.

lo

Citaat van: Rutger1 op juli 07, 2010, 21:38:30

Als ik googel naar deze speler komt er toch nog al wat info naar boven volgens mij, ook diverse reviews.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rutger1

Klopt de eerste eigenaar heeft deze in Hong Kong gekocht.

Overigens is er best idd wat te vinden over de Marantz SA14 v1 maar de v2 (en de bijbehorende verschillen heb ik nog niet direct gevonden).

lo

Er zullen tussen de v1 en v2 geen wereldschokkende verschillen zijn denk ik. Dus op basis van de info over de v1 kun je toch wel een goed beeld krijgen denk ik. (Als je dat al kunt natuurlijk op basis van wat er her en der geschreven wordt :-o)

groet,

lo