Citaat van: vermaat op oktober 09, 2010, 21:35:03
Ik heb net de SR 6004, veel lukt, maar niet het geluid van de tv naar de luidsprekers. De handleiding toont een vebinding naar de tv, maar op de tv zit een optische output (nieuwste mode LG) en op de SR 600r moet met TV dig 4 een verbinding gemaakt worden (iets anders krijg ik niet voor elkaar) een coaxiale aansluiting. Zo'n kabel is er niet? Wat te doen? Ik dacht dat alleen dat de HDMi kabel al voldoende zou moeten zijn, maar helaas.
HDMI is op zich wel eenvoudig, alleen moet je een versterker nog aangeven wat hij waar aan moet koppelen en dat maakt het een beetje complex.
Je wilt nl in je display niet hdmi 1 of component 2 zien, maar bluray of dvd.
Ik heb mijn tv via een digitale coaxkabel aangesloten op een van de 3 ingangen die de 6004 heeft. maar hij heeft ook 2 optische ingangen voor jou situatie als ik het goed begrijp.
In het setupmenu kun je deze instellen (dat scherm met die matrix van onderdelen en ingangen), ik schrok ook even toen ik dit voor het eerst zag (en ik ben wel een t
Bij TV kun zul je bij optical 1 of 2 moeten kiezen, en de rest kun je uitzetten.
Als je daarna opslaat en je receiver op tv zet dan zou het geluid nu goed moeten zijn.
Verder sluit je de hdmi alleen op de HDMI out 1 aan naar je tv hdmi aansluiting. Die gebruik je puur voor het doorgeven van beeld(en evt geluid als je through aanzet, maar die heb ik uit staan) van je bronnen(dvd/blurayspeler, spelcomputers etc)
Dus voor het aansluiten, denk eenvoudig, alles gaat naar de receiver en 1 hdmi naar je tv. Voor het geluid van je tv zul je wel een kabeltje (de optische in jouw geval) terug moeten aansluiten aan je optische ingang van de receiver.
En ik gebruik ook geen zones. Die hoef je hiervoor ook niet in te stellen.
Als je geen speaker B gebruikt dan kun je die via de afstandsbediening ook uitzetten, speaker A is genoeg.
Ik hoop dat dit zo een beetje lukt.