Ik bespaar je de foto's......
Kabels vaak 40 jaar oud. Goedkope rommel van de Gamma en Grundig vastgespijkerd, vastgeschroefd, met schakeldraad samengebonden
Het betreft hier de bekabeling voor 7 versterkers en receivers, daarnaast cdspelers en bandrecorders. Apparatuur waarvan 90% bijna 40 jaar en soms meer oud is.
Merken: Marantz, Philips mfb, Akai bandrecorders...........
Verontrustend hoe goed dat spul klinkt
Mijn inspiratiebron?
De beroemde componist Henryk Gorecki die ik ooit eens een toelichting zag geven op zijn composities met een volledig ontstemde piano. Zijn enthousiasme liet alle technische onvolkomenheden naar de achtergond verdwijnen. Thats my man!
Als de boodschap goed is ben ik helemaal tevreden met mijn medium.
Ik ben er sterk van overtuigd dat luisteren vooral een psychologische handeling is. Ik houd dus ook wel van tunen maar precies in de tegenovergestelde richting (Dus geen dure kabels apparatuur enz) Door het tegenovergestelde te doen bereik ik naar mijn idee precies hetzelfde als wanneer ik met de hededaagse oplossingen zou meedoen. Namelijk tolerantie kweken voor mijn innerlijk gehoor om optimaal te kunnen genieten......
Als Fritz Wunderlich een aria in mijn muziekkamer zou zingen dan klinkt dat echt wel net zo goed als wanneer hij deze voor mij op een vuilnisbelt zou zingen. Sterker mijn psychologische luisterruimte zou er voor zorgen dat ie nog beter klinkt........
voor info over Gorecki en Wunderlich zie www.internet.edu