Pass through audio formats

Gestart door Taxus7, juni 25, 2010, 21:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Taxus7

In mijn zoektocht een nieuwe set aan te schaffen, wil ook een mediaplayer. Een aantal mediaplayers geven aan Dolby True HD en DTS HD Master Audio aan te kunnen. Maar er staat vaak bij "Pass-through" en/of "decoding of HD audio formats".  Wat betekent dit? Wordt bijvoorbeeld een .mkv bestand met DTS HD Master Audio gedecodeerd naar een ander geluidsformaat?

Marvin

Als je receiver gaan DTS-HD aankan, zoals die van mij, dan wordt dat naar 'normaal' DTS omgezet zodat je wél wat aan dat geluidsspoor hebt.
Dit kan geloof ik niet met Dolby, maar als je een receiver hebt die alle decoderingen aankan hoef je je daar geen zorgen om te maken.
HDX en Dune zijn erg fijne mediaspelers...

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 25, 2010, 21:47:38
Als je receiver gaan DTS-HD aankan, zoals die van mij, dan wordt dat naar 'normaal' DTS omgezet zodat je wél wat aan dat geluidsspoor hebt.
Dit kan geloof ik niet met Dolby, maar als je een receiver hebt die alle decoderingen aankan hoef je je daar geen zorgen om te maken.
HDX en Dune zijn erg fijne mediaspelers...

heb jij geen DTS-HD  :cry:  en nu
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Ik zie het al, UPGRADE  :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Dat wat er hier uitgepompt wordt is dynamisch genoeg....  :lol:

lo

nopompom hè, dacht ik hem weer om te praten maar nee hoor :-o :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Er komt waarschijnlijk wel een Dune 3.-0, een NAS met 7.1 analoge uitgangen.
Maar ik heb geen haast, zoals ik al zei; Het klinkt hier zeer dynamisch, het kan altijd beter/mooier/duurder en noem maar op.
Ik ben tevreden met wat ik heb, m'n huisje opknappen gaat genoeg kosten. Daarbij komen er wat akoestische aanpassingen.
Ik ben er van overtuigd dat dat meer doet dan uncompressed filmpjes kijken....  :-)