PM7003 Jamo C607 Combi

Gestart door katze, juni 22, 2010, 14:35:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

katze

Hallo marantz liefhebbers, hierbij mijn eerste bijdrage en meteen een vraagje over een speaker versterker combinatie.
Ik heb sinds kort de pm7003 en wil hier de Jamo C607's bij hebben. Mijn vraag is hoe deze twee zich tot elkaar verhouden qua vermogen en ohmen. Ik weet dat de pm 2x 70W/8 Ohm levert en de Jamo's 150/200W bij 6 Ohm.
Zijn er tips waar ik op moet letten en zijn er bepaalde weetjes die iemand die met deze hobby begint moet weten?

JohnWx

Citaat van: katze op juni 22, 2010, 14:35:29
Hallo marantz liefhebbers, hierbij mijn eerste bijdrage en meteen een vraagje over een speaker versterker combinatie.
Ik heb sinds kort de pm7003 en wil hier de Jamo C607's bij hebben. Mijn vraag is hoe deze twee zich tot elkaar verhouden qua vermogen en ohmen. Ik weet dat de pm 2x 70W/8 Ohm levert en de Jamo's 150/200W bij 6 Ohm.
Zijn er tips waar ik op moet letten en zijn er bepaalde weetjes die iemand die met deze hobby begint moet weten?

Het enige wat je moet weten of je de Jamo's mooi vind klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RonaldW

Ik sluit me aan bij het voorgaande advies, indien mogelijk ga meerdere merken beluisteren, nog beter, zoek een leverancier die bereid is je meerdere speakers, om de beurt uiteraard, ter beschikking te stellen. Wat de 1 fantastisch vind, is voor de ander niet om aan te horen, wat heb je tot nu gehad ? dat kan iets zeggen over je voorkeur !
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

katze

#3
Dank alvast voor de reacties.

Natuurlijk zal het geluid de doorslag geven, maar ik dacht dat misschien bepaalde combinaties (ongeacht de pm7003 en c607) minder goed bij elkaar passen op technisch vlak. Zijn er standaard richtlijnen? Hoe verhoudt de 8 Ohm van de versterker zich tot de 6 Ohm van de luidsprekers resp. 100dB tov. 89dB en welk vermogen duwt de versterker er dan uit etc.