CD 5003 geeft een tik

Gestart door jank, juni 16, 2010, 14:38:36

Vorige topic - Volgende topic

jank

Vandaag een CD 5003 ontvangen, ter vervanging van mijn oude CD 84.
Alles op dezelfde kabels aangesloten en het werkt. Echter, via de versterker, Luxman LV 115 aan het einde van elke track een harde tik, of het nu MP3 is, audio-cd of gebrand, maakt niets uit.
Echter, als ik met de koptelefoon rechtstreeks van de cd speler luister is er geen tik te bespeuren.
Wat kan de oorzaak zijn?

Eip

Je kunt proberen hem eens op een andere uitgang aan tesluiten b.v. de aux of dvd uitgang. Of een andere versterker.

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

jank

Andere ingang reeds geprobeerd, alsmede in- en uitschakelen loudness op de versterker. Volgende week ben ik in de gelegenheid de cd speler op een Marantz versterker uit te proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Marvin

Citaat van: jank op juni 16, 2010, 23:13:57
Andere ingang reeds geprobeerd, alsmede in- en uitschakelen loudness op de versterker. Volgende week ben ik in de gelegenheid de cd speler op een Marantz versterker uit te proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Hou KT88 ook maar op de hoogte van het andere forum, die is niet achterlijk...  :-D :wink:

MadVillain

terugtikken?  violent1

ff serieus:

Is hij 2e hands? Misschien is er mogelijk met het interne mute gedeelte gespeeld/getweakt?

Als hij nieuw is gewoon teruggaan naar de winkel als je hebt uitgesloten dat het iig niet je versterker is.

jank

Terugtikken? Wat zijn jullie netjes hier, ik schop altijd meteen! :-D

Serieus, de speler is nieuw. En uit de info die ik binnenhaal, op een ander forum en van een vriend van mij, zou het wel eens aan de versterker kunnen liggen. Die is onderhand middeleeuws, tussen de 15 en 20 jaar oud.

EJT

Ik zou dan toch die cd84 nog eens aansluiten
Tik weg?
Dan cd 5003 weg :yes:
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3

jank

@EJT
Ja, dan is de tik weg. Maar gek genoeg, zoals ook al eerder vermeld, heb ik dit probleem ook al gehad met 2 verschillende Pioneers, nieuw uit de doos.
En rechtstreeks over de koptelefoon vanaf de CD 5003 ook geen tik. Die hoor je pas, als de versterker is aangesloten. Zowel over de boxen als over de koptelefoon, als deze op de versterker is aangesloten.

Op 25 juni heb ik een afspraak, dan gaat de cd-speler aan een andere versterker, een Marantz. En gaat een andere cd speler aan mijn Luxman versterker.
Ik houd jullie op de hoogte!

Eip

Dat is mooi. ik ben benieuwd. :yes:

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

jank

Zoals beloofd.
De Marantz speler getest op een oude Luxman receiver, tikloos, probleemloos dus!
Mijn eigen Luxman doorgemeten.
Op alle ingangen staat ongeveer 8 tot 13 volt gelijkspanning.
Verklaart waarschijnlijk alles. Ik vrees, dat het spaarvarken eraan moet geloven. :wacko:
De Luxman is trouwens 20 jaar oud! Heeft zijn geld, 998 gulden, wel opgebracht.
Zal wel een Marantz versterker worden, zal eens zien, wat de firma te bieden heeft.
Mogelijk een met hetzelfde uiterlijk als de speler.

EJT

Nou is die gelijkspanning er wel uit te krijgen door de elcos te vervangen maar tis maar net wat je wil...
Je kan het ook soms wegregelen(offset)
Of dat bij die ook zo is....
Maar zo'n 10V is veel
Dus ik denk de elcos die leeg zijn byebye
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3

jank

De Luxman versterker is 20 jaar oud, even de aankoopbon opgezocht.
In mijn beleving heb ik 20 jaar geleden een defecte versterker gekocht. Want toen was ik al in het bezit van mijn Maratz CD84. Dus enige afwijking was toen niet te constateren. Dat kwam pas aan het licht, toen ik er andere cd-spelers aan ging hangen.
Ben nu aan een zeer redelijk geprijsde Marantz PM3006 gekomen, geen tikken meer en heb een mooi geluid, i.c.m. mijn BNS vloerboxen. :yes:

EJT

Daarom is t maar net wat je wil...

Leuk BNS
Welk type?
Ik heb de unlimited V
En dat op Marantzforum :kwijl:
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3

jank

Citaat van: EJT op juli 11, 2010, 16:44:27

Leuk BNS
Welk type?
Ik heb de unlimited V
En dat op Marantzforum :kwijl:
BNS 396 met vd Hul bekabeling. Vloerboxen, eiken uitvoering.
Al zal dat laatste geen invloed op het geluid hebben. :-)