Marantz SR5004 met kef IQ90

Gestart door Bios, juni 06, 2010, 13:15:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bios

Mijn vraag is of deze combi matcht en of deze receiver deze toch wel zware speakers kan trekken ?
Eventueel bi-ampen als dit mogelijk is ....
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

xander32

Citaat van: Bios op juni 06, 2010, 13:15:14
Mijn vraag is of deze combi matcht en of deze receiver deze toch wel zware speakers kan trekken ?
Eventueel bi-ampen als dit mogelijk is ....
Sensitivity (2.83V/1m) 91dB
Maximum Output 113dB
Input Impedance 8 Ohms 
Amplifier Requirements 15-200W


Puur afgaande op de specs: geen probleem (hoge gevoeligheid / aanbevolen versterkervermogen). Afgaande op de bouw(2x bass driver) kan ik mij ook voorstellen dat een stabiele versterking goed zal doen betreft controle.

Ik zou `t gewoon proberen; denk je nadien toch te kort te komen spaar je voor een mooie EV of een integrated stereo amp ter aanvulling.


Sander.

Bios

#2
Ok, mijn know-how met ht en stereo is gewoon enorm slecht, ik ben nog bezig mij hierin te verdiepen dus excuseer mij alvast voor de domme vragen/opmerkingen van mijn kant.
Maar er kan dus wel een eindversterker op deze receiver aangesloten worden ?
En hoe zit het met bi-ampen voor meer vermogen ?
Het is misschien vloeken in de kerk op deze site maar ik zat dus ook te kijken naar de Denon avr-1911, ik zal de verschillen nog eens opzoeken.

Ps: Xander zo kom je elkaar nog eens tegen  :-D
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

xander32

Citaat van: Bios op juni 06, 2010, 15:58:31
Ok, mijn know-how met ht en stereo is gewoon enorm slecht, ik ben nog bezig mij hierin te verdiepen dus excuseer mij alvast voor de domme vragen/opmerkingen van mijn kant.
Maar er kan dus wel een eindversterker op deze receiver aangesloten worden ?
En hoe zit het met bi-ampen voor meer vermogen ?
Het is misschien vloeken in de kerk op deze site maar ik zat dus ook te kijken naar de Denon avr-1911, ik zal de verschillen nog eens opzoeken.

Ps: Xander zo kom je elkaar nog eens tegen  :-D
Betreft de Denon: kijk of je deze ergens samen met een SR5004 op de IQ90 kan vergelijken :yes:.
Enne: niet teveel over het "D-merk" hier beginnen :no:. Voordat je het weet:



:yes: Sander  :angel:.

Bios

Ik weet luisteren naar die dingen, ten eerste woon ik in het noorden des lands (weinig keuze in de buurt) en het is kort dag i.v.m. de aanbieding waarop ik snel moet reageren, dus eigenlijk koop ik het gewoon blind ....
stupid

Verder zat ik ook aan de monitor audio r270hd te denken en deze later aan te vullen met een sub.
De kefiq90 is dus 2de hands ongeveer dezelfde prijs als de mon audio r270hd nieuw.
Maar de kefiq90 lijkt mij toch wel een kwalitatief hoger standje.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Marantz 81

ik vindt monitor audio met marantz een betere match als met kef  :-)

heb toen de monitor audio RX6 en RX8 beluisterd ,vindt deze veel muzikaler klinken als kef heb zelf de Q5 gehad

Bios

Ik vindt voor het oog (eigenlijk mijn vrouw) de monitor audio r270hd mooier ( slank mooi design ).
Kijk ik bij het bereik dan is deze : 48 - 35000 Hz , hij gaat dus niet erg laag en volgens mij kun je niet zonder sub bij deze speakers, ik vindt ook niet de wereld aan ervaringen over deze speakers.
Het bereik van de KEf iq90 dan : 33 - 40000 Hz , dit is gewoon een stuk groter , vooral in het lage gebied.
Hier mis je een sub misschien niet zo snel als bij de monitor audio's.
Zit inmiddels ook alweer naar een sub te zoeken ..... :|
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Marvin

Dat zul je echt thuis moeten beluisteren, kan goed zijn dat het in jouw huiskamer voldoende laag geeft.
De Monitor Audio heb ik het dan over...
Even voor de vergelijking; Ik heb speakers die vanaf 50hz beginnen af te vallen. Ja daar heb ik een subje bij, maar dat is eigenlijk niet nodig. Ik ben gewoon een laag-freak.
het is ook niet zo dat de speaker onder die waarde geen geluid meer geeft, hij neemt enkel met een decibel of 6 per octaaf af. Dus geluid komt er nog wel uit, de echte drukkende kracht kan je misschien missen. Maar dat zul echt thuis moeten uitproberen.
Daarbij kan het ook heel goed zijn dat Monitor Audio wat eerlijker meet.
Ik zie bij beide geen min of plus staan bij de specificatie. Ik heb zelf niet naar info gezocht en ben dus afhankelijk in mijn oordeel van wat jij zelf aangeeft.

lo

Inderdaad, luisteren en niet te veel op de kleine verschillen op dit nivo in de cijfertjes letten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bios

Yep, ik weet het, maar de KEf is dus 2de hands en voor mij nog wel een stukje weg, vandaar dat ik toch wel een paar tips voor lief neem van mensen die verstand van zaken hebben, jullie dus  notworthy
Wat betreft de receiver en de monitor audio's komt deze bij hificorner weg in Groningen, dit is voor mij nog wel te doen, ook bieden zij de service van 2 weken mag je luisteren en dan weer terugbrengen als je niet tevreden bent.
Service van hun kant is tot toe sowiezo goed van hun kant.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

xander32

Citaat van: Bios op juni 06, 2010, 20:57:10
Yep, ik weet het, maar de KEf is dus 2de hands en voor mij nog wel een stukje weg, vandaar dat ik toch wel een paar tips voor lief neem van mensen die verstand van zaken hebben, jullie dus  notworthy
Wat betreft de receiver en de monitor audio's komt deze bij hificorner weg in Groningen, dit is voor mij nog wel te doen, ook bieden zij de service van 2 weken mag je luisteren en dan weer terugbrengen als je niet tevreden bent.
Service van hun kant is tot toe sowiezo goed van hun kant.
Wat let je ¿ Doen!


Sander.

Marvin

Dan zou ik zeggen; Neem het aanbod van 2 weken luisteren aan, is het niet je klank dan kan je altijd nog eens van speaker wisselen. Op marktplaats is het een komen en gaan van mooie producten, niet blind staren op dit enkele aanbod van die Kef. Die komt er nog wel een keertje op te staan, wellicht dichter in de buurt en vriendelijker geprijsd.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.  :lol:

Sander was me voor, maar ja dat krijg je met die korte berichtjes....  clown1

Marantz 81

heb even gekeken ,maar die monitor ten opzicht van die kef is ook niet echt een verglijking  :wink: die kef is een veel zwaardere speaker ( ook moeilijker aan te sturen )

welke mooier klinkt is aan jezelf , maar als je niet genoeg vermogen hebt om de speakers aan te sturen zal met name de bass erg dun klinken en rommelig worden