Een nieuw topic een nieuw probleem, sorry daarvoor...
Ik vind dat m'n receiver verdacht veel warmte produceert. Dit was zo met m'n Harman AVR 635 en nu ook met de SR 7001. Het is zelfs zo erg dat m'n kast (materiaal: rubberwood) 'vertrekt' op de plaats waar de receiver staat. De kast staat meestal (lees : altijd) open, heeft een achterplaat die op 1cm van de achterkant van de kast staat en is voorzien van 4 verluchtingsgaten van 6cm diameter.
Tijdens m'n aankoop stelde ik de vraag aan de verkoper en hij liet me m'n hand leggen op het topmodel de 9600 en die voelde (wat had je gedacht) koud aan. M'n receiver staat gemiddeld 5,5 uur in de week en 12 tot 16 uur in het week-end aan. (-42 db) De luidsprekers die zijn aangesloten hebben een impedantie van 8 Ohm.
Jullie vragen je waarschijnlijk af waar ik me druk om maak. Awel...
Dit week-end bleef de DVD in de DV6001 steken. Waarschijnlijk door de warmte omdat deze op de receiver stond en belachelijk warm werd. ik heb hem moeten openschroeven om de DVD eruit te halen. Echt niet leuk
Ondertussen staat de DVD speler onder de receiver (Het mocht van de verkoper, 'k heb hem gebeld op zaterdagavond) en worden de cd en dvd schijvjes VEEL minder warm.
Is deze warmteontwikkeling niet nadelig voor de levensduur van het materiaal ? Bestaan er stille (Ik bedoel ECHT stille ventilators voor montage in een kast ?) Wat denken jullie van de DVD onder de receiver.
Laat het me weten als jullie tijd en zin hebben,
groeten,
Bart