OI @ Whisper,
Zoals belooft , zal ik me wat nader uitleggen wat betreft mijn uit spraken over het merk''Totem'':
Ten eerste heeft het natuurlijk ook te maken met mijn persoonlijke smaak en favorieten, zo ben ik als ander bijvoorbeeld al jaren een soort fan van ''Hollandse'' audio, met als sspeaker merken als ''Master'' ''MC-SYSTEMS'' ''xanadu'' vroeger driade.
En ''sphinx'' elektronica ''Ayre'' enz enz..
Maar wat ''Totem'' betreft; Daar kan ik kort over zijn.
Namelijk , hier in Den Haag was ''stuit en bruin'' een van de eerste zaken die het merk in nederland te koop aanbood.
Daar in de winkel heeft de ''OER'' ''Totem'' mij toen redelijk vaak me ''geraakt'' door hoe muziek via deze ''simpel'' uiziende speaker werd weergegeven.
Naderhand hebben we hier in Den haag een ware ''Totem'' rage gehad, en ik heb ze dan ook gehoord op hele krakkemikkigge oude setjes , maar ook op super de luxe gear.
En deze speaker heeft gewoon iets magisch, namelijk over die oude setjes was het weliswaar niet perfect , maar toch VER EN VER boven verwachting
.
Ik vind de typische ''Totem'' aanpak zeer oke.
En deze speaker doet ook echt (wat veel andere merken beloven) wat de fabriek er overschrijft.
Ik heb heeeeeeeeeeeel veel speakers gehoord whisper, maar het 3d plaatje/holografische afbeelding is van uitzonderlijke klasse, en mits goed aangestuurd( accuphase om maar wat te noemen) en zorgvuldig gevoicd en geplaatst , kunnen deze speakers als geen ander de grote verdwijntruc toepassen.
Zelfs met je ogen open