CD-14 met melding NO DISC bij invoer????

Gestart door verbruggen, mei 28, 2010, 20:28:10

Vorige topic - Volgende topic

verbruggen

Dag allemaal,

Ik denk dat mijn cd-14 het aan het begeven is.... :-(
Soms wanneer ik een cd in de lade leg en deze dicht gaat is er geen reactie van de lazer en motor van het loopwerk. Alles blijft stil  :? en de melding no disc komt op het scherm...
Wat mij ook is opgevallen is dat hij sommige cd's wel leest (aantal tracks en duurtijd) en bij drukken op play het eerste liedje afspeelt maar ik niet verder kan zappen op de cd. Ik zie de nummers wel op het scherm verschijnen maar de lazer blijft staan en gaat dan terug naar het beginschem (aantal tracks en duurtijd cd).
Ook skipt hij soms, zelfs op nieuwe cd's
Heeft iemand dit al meegemaakt en wat kan er deffect zijn??? loopwerk???  :?

Jeffrie

Ik heb net dezelfde vraag op het forum gezet. Betreft in mijn geval een CD-57mkII speler. Misschien de laserunit?, geen idee.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

koale

ik heb dit zelf al twee keer :eerie: meegemaakt, 1 keer met een onkyo cd speler waarvan de laser vervangen moest worden en 1 keer met mijn marantz sacd speler, hiervan hebben ze de laser opnieuw afgesteld en toen was het probleem verholpen.         :yes: :yes: :yes:

thepioneer

ik zou hem eens openmaken en je laser reinigen. Hij is al wat jaartjes oud en het kan best eens zijn dat er vuil op de laser ligt.

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

EJT

Ik denk ook naast het schoonmaken aan de snaren als hij niet eens gaat draaien soms...
Verder zijn de stangen waar de laser op schuift drooggelopen
Anders blijft hij net staan
Die kan je zelf invetten
Na deze behandeling spelen de meesten weer :yes:
Als dit niet helpt kan de laser op zijn frusty
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3

jurrien1962

Zelfde probleem bij een cd 7300 na het vervangen van het loopwerk. :x
Weer opgestuurd (Audio Service - Elst) en we zullen zien.

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!