goede snelle HDMI kabel gezocht, advies?

Gestart door Shepherd Moon, mei 28, 2010, 10:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Hey,

Tja, wie verliest de weg weer eens niet tussen de bomen in het bos...
Ik zoek dus een HDMI van 2 meter tussen m'n blu ray en TV (PZ85 pana)
probleem is dat ik nu een profigold vision gebruik uit de mediamarket die normaal dienst deed tussen m'n HDD speler, maar ondervind op het scherm tussen de blu ray speler bij uiterst zwart scherm, lichte groene pixels als ik echt dicht op m'n scherm zit (soort ruis dus).
Me not so happy with it...

Maw, een iets ruislozere kabel zou welkom zijn :)

hints en tips zijn welkom.
Thx  :-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Jeroen

Citaat van: Shepherd Moon op mei 28, 2010, 10:10:24
Hey,

Tja, wie verliest de weg weer eens niet tussen de bomen in het bos...
Ik zoek dus een HDMI van 2 meter tussen m'n blu ray en TV (PZ85 pana)
probleem is dat ik nu een profigold vision gebruik uit de mediamarket die normaal dienst deed tussen m'n HDD speler, maar ondervind op het scherm tussen de blu ray speler bij uiterst zwart scherm, lichte groene pixels als ik echt dicht op m'n scherm zit (soort ruis dus).
Me not so happy with it...

Maw, een iets ruislozere kabel zou welkom zijn :)

hints en tips zijn welkom.
Thx  :-)


Ik zou eens de kabels van Supra eens bekijken, die leveren een goede kwaliteit voor weinig geld. Ik heb er zelf spijt van dat ik deze kabels niet heb aangeschaft tov van de W&M. De W&M zijn ook wel goed maar mijn gevoel zegt dat die van Supra veel beter zijn. Zijn diverse malen getest door Whathifi.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

xander32

#2
Citaat van: Jeroen op mei 28, 2010, 11:01:28
Ik zou eens de kabels van Supra eens bekijken, die leveren een goede kwaliteit voor weinig geld. Ik heb er zelf spijt van dat ik deze kabels niet heb aangeschaft tov van de W&M. De W&M zijn ook wel goed maar mijn gevoel zegt dat die van Supra veel beter zijn. Zijn diverse malen getest door Whathifi.

Gr. Jeroen
Tricky: gevoel i.c.m. een tweak als kabels  :wink:.

Waarom denk jij(voel jij) dat de Supra`s beter zijn? Omdat deze door Whathifi zijn getest en de W&M niet? Of heb je zelf beide kabels 1 op 1 onder gelijke condities met elkaar kunnen vergelijken?

De Supra ken ik zelf niet(lees: geen ervaring mee) maar zien er goed uit.
De W&M gebruik ik zelf tot volle tevredenheid maar deze heb ik nooit 1 op 1 met andere vergeleken.

Indien de kabel goed afgeschermd is en goede/degelijke connectoren bezit is het volgens mij al snel goed betreft HDMI.


Sander.

Vlearmoes

Ja die Supra`s zijn wel erg goed  :angel:
(hier ook)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Jeroen

Citaat van: xander32 op mei 28, 2010, 11:58:08
Tricky: gevoel i.c.m. een tweak als kabels  :wink:.

Waarom denk jij(voel jij) dat de Supra`s beter zijn? Omdat deze door Whathifi zijn getest en de W&M niet? Of heb je zelf beide kabels 1 op 1 onder gelijke condities met elkaar kunnen vergelijken?

Het is zowel een gevoel als dat ik af ga van ervaringen van andere gebruikers, misschien dat ik dat erbij had moeten zetten.


Ik vind dat de afwerking van de Supra kabels toch beter dan die van W&M en ik vind de W&M behoorlijk stug. Daarbij komt kijken dat èèn van de korte W&M kabels een slechte handshake maakt tussen mijn DV7001 en de SR7001, de profigold die er nu tussen zit doet het wel.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

xander32

Citaat van: Jeroen op mei 28, 2010, 12:45:28
Ik vind dat de afwerking van de Supra kabels toch beter dan die van W&M en ik vind de W&M behoorlijk stug. Daarbij komt kijken dat èèn van de korte W&M kabels een slechte handshake maakt tussen mijn DV7001 en de SR7001, de profigold die er nu tussen zit doet het wel.

Gr. Jeroen
Helder. Dat maakt wel een wezenlijk verschil; je bent een ervaringsdeskundige :wink:.


Sander.

Shepherd Moon

voorlopig ff verleidt tot een monstercable 1200EX 2 meter die ik half cadeau heb gekregen. Wie niet waagt niet wint. Voor 85€ valt de prijs nog mee tov de echte marktprijs van 130€ in de winkel  :roll:
Zal straks eens installeren en zien wat het verschil is...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Jeroen

Citaat van: xander32 op mei 28, 2010, 13:11:38
Helder. Dat maakt wel een wezenlijk verschil; je bent een ervaringsdeskundige :wink:.


Sander.
:schater:  :-D
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Shepherd Moon

geen miskoop tot nu toe, heb weer een paar afleveringen van Band of brothers gekeken. (damn stevige reeks  notworthy )
Ruis onder de vorm van groene beeldspikkels in het zwart is weg  pompom
Uitsmeringslijnen van de letters/zinnen horizontaalgezien zijn ook weg.
De grofste fouten zijn er dus uit...

Zwart is nu nog zwarter en merk dus ook toename in het contrast. Stabieler en rustiger beeld algemeen. Het plaatje is af.
Met de neus op het scherm gekeken en geen fouten te zien.

V*rd*r**, het verschil kan idd echt duidelijk zijn  :-o
Ben dus nu happy person  :lol:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Kijk voor releatief weinig geld toch weer een verbetering gerealiseerd pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Shepherd Moon op mei 28, 2010, 20:21:39
V*rd*r**, het verschil kan idd echt duidelijk zijn  :-o
Ben dus nu happy person  :lol:
Gefeli met deze succesvolle tweak. Veel kijk en luisterplezier.


Sander.

Shepherd Moon

tja, voor het luisteren ben ik nog aan het zoeken naar degelijke prijs kwaliteit interlinks analoog voor tussen de Blu ray en de reciever...
HDMI heeft hier geen functie voor het geluid...

Geluid nu via analoge set dropveters (damn, voor het eerst weer lichte ruis in m'n installatie  clown1 ) en SPDIF...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Om nog ff in te vallen !

Supra ook hier en uiterst tevreden
Beter als mijn oude VDH !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op mei 29, 2010, 08:34:08
Om nog ff in te vallen !

Supra ook hier en uiterst tevreden
Beter als mijn oude VDH !
Hmmm ... :roll: m`n W&M maar verruilen voor Supra :roll: 8-).


Sander.

Shepherd Moon

owkay, dan zal ik het eens opzoeken se, thx  :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,