KI pearls in goudkleur

Gestart door kdt, mei 20, 2010, 21:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kdt

De zwarte KI pearls, versterker en Cd speler, zijn in China ook leverbaar in goudkleur, onder nummers PM13S2 en SA13S2.
Zou Marantz deze ook in Nederland kunnen leveren?  :-D

zie de foto's

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

dorst

De 13S2 serie zoals die in o.a. China beschikbaar zijn niet zomaar goudkleurige Pearls. In tegendeel, dit zijn intern wel degelijk andere (lagere) modellen. De Pearls gaan een stapje verder dan de 13S2's qua detaillering, plaatsing, warmte en muzikaliteit. Maar wel mooi in het goud. De vraag is: ga je voor de kleur van de apparaten of voor de klankmatige eigenschappen ervan....? Ik ben in ieder geval (gelukkig) voor het laatste gegaan!! One of a kind kwa klankmatigheid en exclusief qua uitvoering, er is immers maar 1 Premium set in deze Silk Pearl kleur zoals Marantz het noemt.

Marvin

En wat is je bron van deze informatie, ik kan er weinig over vinden....

(Kan ook aan de rottige verbinding op mijn werk liggen, niet alles wordt hier gevonden...)

Pjotr27

KI Pearl is alleen maar in het zwart en de serie van 500 ( genummerd) is bijna uitverkocht....
Dus als je een collectorsitem zoekt en geld (teveel) hebt grijp dan nu je kans..

kdt

Bron: Marantz eigen site en dan op de Chinese link klikken
http://www.marantz.com.cn/product/hifi/index.html

Waarop baseert --Dorst-- zijn bevindingen dat deze apparaten onder de KI Pearls zouden zitten? Ik kan geen Chinees lezen dus ...... :wink:

Ik ben het niet met je eens dat de serie slechts 500 exemplaren bevat, immers in de nieuwe  Marantz folder staat de KI Pearl normaal in en ook in de prijslijsten. Wel zal het waarshijnlijk zo zijn (in het verleden ook bekend) dat er 500 exemplaren gesigneerd zijn door Ken (plaatje op de bovenrand) en dat de rest van de apparaten dit zonder moet stellen. Als je nagaat dat alle Marantz dealers in Nederland 1 set hebben dan kan het nooit bij 500 blijven. Overigens zijn de exemplaren ook niet genummerd.
Blijft een feit dat het een krankzinnig mooie set is (klankmatig heb ik deze helaas nog niet gehoord) maar wie weet ..... :-)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Sander

kvind et ook wel jammer dat ki pearl alleen in zwart te verkrijgen is.

mijn voorkeur heeft toch echt zilver
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Pjotr27

CiteerIk ben het niet met je eens dat de serie slechts 500 exemplaren bevat, immers in de nieuwe  Marantz folder staat de KI Pearl normaal in en ook in de prijslijsten. Wel zal het waarshijnlijk zo zijn (in het verleden ook bekend) dat er 500 exemplaren gesigneerd zijn door Ken (plaatje op de bovenrand) en dat de rest van de apparaten dit zonder moet stellen. Als je nagaat dat alle Marantz dealers in Nederland 1 set hebben dan kan het nooit bij 500 blijven. Overigens zijn de exemplaren ook niet genummerd.

De set staat alleen bij een aantal geselecteerde dealers...
En overal staat dat er maximaal 500 stuks van ieder apparaat worden gemaakt.
http://www.whathifi.com/news/Marantz-celebrates-a-major-anniversary-with-the-KI-Pearl-SACD-player-and-amplifier

kdt

is de media markt een geselecteerde dealer??
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

ll0ll

En toch heeft kdt gelijk, hoewel ze niet precies 1 op 1 hetzelfde zijn:

CiteerSuper Audio CD / CD Player SA-13S2
Remodeled by the middle-class Super Audio CD / CD player in the established SA-15S2. Aims to introduce a higher sound quality and more high quality parts based on this, SA-13S2 and completed as. In overseas markets "SA-KI-Pearl" at the name of "marantz / KI Signature series" will be released as a 30th anniversary model.

en

CiteerKen Ishiwata of Marantz Burandoanbasada supervised by, special model.
marantz / KI Signature series is the 30th anniversary (Pearl Wedding = pearl wedding) comes, as the anniversary Super Audio CD / CD player "SA-KI-Pearl" will be released around Europe.

Differences between the SA-13S2 is a non-power design, color, SACDM-is the main mechanism cover 10, SA-13S2 SA-KI-Pearl said the Japanese version.

http://marantz.jp/arch/news/20090515_sa13S2.pdf
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: kdt op mei 21, 2010, 20:49:02
is de media markt een geselecteerde dealer??

Wie betaald is geselecteerd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

kdt

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

dorst

sorry voor de late reactie, dit ivm welverdiende vakantie.

mijn bron is Marantz zelve... Navraag daar wees uit dat dit NIET dezelfde toestellen zijn. KI Pearl is speciaal door KI zelf opgebouwd met componenten naar zijn persoonlijke keuze alsmede de gehele afstelling van de apparaten.

Enfin, ik ben er erg, erg erg content mee!!

kdt

blijkbaar spreekt Marantz anders dan ze schrijft .....

Maar toch veel genoegen en luisterplezier met de KI-pearls (ik ben jaloers op je  :wink:)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

dorst

het was me verteld door de kenner hem zelve op de VAD Show vorig jaar.