Brahms: vioolsonates, Kyung-Wha Chung/Peter Frankl (EMI, 1997/ "encore" ©2009). Niet de beste uitvoering (Osestowizs/Tomes, Helios) doch zeer genietbaar. Op de kop getikt in de Mediamarkt, Rijswijk voor €3,99. Afwisselend lichtere en donkere laat-romantische melancholie. Volgens het doosje vond Hi-Fi News & Record Review deze CD 'One of Chung's finest-ever discs.' Al met al, zeer aangename muziek, die ook nog eens zeer fraai vertolkt is en tevens dito vastgelegd in September 1995. Persoonlijk een bewogen tijd toen. Beschikte toendertijd over plastieken alles-in-een zonder CDafspeelmogelijkheid, een donatie van de familie. Kocht in Sept. '99 mijn allereerste CD-spinner, een Denon cda252 in de Koopjeskelder van Correct voor de prijs van Fl. 249,= en tegelijkertijd een 4 jr. oude NAD-receiver (2x30 Watt) van een kennis. Samen met een paar Mission boekenplank-2-2wegjes, was het voor het eerst sinds 20 jaar weer eens 'serieus' muziekluisteren. Nog geen klassiek, wel Frank Zappa's 'Wawajakawa', m'n allereerste CD ooit, gekocht bij dezelfde 2ehands-platenboer, waar ik hem kort daarna, als zovelen, weer terugbracht. Ja, muziekluisteren moet men ook leren, zeker als het om 'nieuwe' en onkende klanken gaat. Ik luisterde weleswaar veel en vaak naar de radio: VPRO-Radio 3 en Arrow Classic Rock enzo. Alfred Lagarde leefde toen nog, evenals Arjan Grollemans (KINK fm). Daarna verschoof mijn belangstelling ook naar eerst jazz en later ook in de richting van de klassieke muziek. Vanaf 2 feb. 2006, bezoek ik ook de concertzaal, zeer, regelmatig, zowel in Leiden als in Amsterdam. Zowel muziek uit vervlogen tijden als hedendaags (Donderdagavondserie) hebben mijn belangstelling. Misschien ben ik wel een snob, door zo'n grote muzikale broek aan te trekken: "...bent U soms musicoloog?..." -"Nee, niet meer dan een liefhebber!": programmeur Willem de Bordes (A.S.) tijdens een gesprek met weet-niet-beter-Cor. Zo zie je maar: het kan verkeren...