Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Niber

Nog maar eentje van deze kant dan.

Wellicht dat Renes59 dit kent? (Gezien zijn muzieksmaak en het feit dat James McMurtry een jaar of 2 á 3 geleden op "Take Root" was.)



Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Niber op mei 04, 2011, 13:50:57
Heb ze op vinyl en cd, moet zeggen dat ik de cd's beter vind klinken...
Kan natuurlijk ook aan mijn platenspeler liggen.  nopompom
Welke uitvoeringen heb je op vinyl en CD?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber

Citaat van: f.luisteraar op mei 04, 2011, 17:18:26
Welke uitvoeringen heb je op vinyl en CD?
Op cd de geremasterde, eind vorig jaar van vrouwtje gekregen.
De platen zijn de "gewone", koopje bij de inbrengwinkel...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Zit op mijn werk naar Nederland 2 te kijken, Profiel.
Erg aandoenlijk, wat hebben we het nu toch goed.
En wat vind ik het fijn dat we hier op deze dag bij stil staan.
Dan klopt het militaire hart toch wel weer een paar slagen extra per minuut.
Hier deed je het voor, dit nooit meer...!

Mexicaanse Hond

Nou maar hopen dat we inderdaad gevrijwaard blijven van die ellende. Ik vrees soms het ergste...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: Niber op mei 04, 2011, 17:41:26
Op cd de geremasterde, eind vorig jaar van vrouwtje gekregen.
De platen zijn de "gewone", koopje bij de inbrengwinkel...
Je zou ze voor de gein eens met de remaster op vinyl moeten vergelijken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

ik heb na de 2 minuten stilte naar de kranslegging gekeken ,waren mooie worden  :yes:

Marvin

Erg mooi gedicht van dat meisje...
Dat de wereld half naar de klote gaat valt niet te onderkennen, dat we daar wat aan moeten doen ook niet.
Het hoe en wat, daar verschillen de meningen in. Vooral doordat 'de foute man' tegenwoordig niet met een hakenkruis op z'n arm rondloopt.
Op naar de volgende docu, lijkt me zo mogelijk nog aandoenlijker.

Rutger1

Blijft idd goed om op 4 mei stil te staan bij de oorlogsslachtoffers.
Vanavond gekeken naar RTL waalsdorpervlakte (vind ik mooier/ingetogener dan de dam)

Verder nu aan het luisteren naar 4 jaargetijden van Janine Jansen. Blijft een pracht CD zeg...
Nu met de nieuwe speakers hoor je opeens toch weer meer detail (details die ik eerder toch niet zo hoorde)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Cornelis1921

 :yes: Op Vivaldi's 4 jaargetijden van Janine Jansen speelt Candida Thompson mee als tweede violiste. Candy is tevens concertmeester en artistiek leider van de Amsterdam Sinfonietta. Neerlands beste strijkorkest met ook internationaal een uitstekende reputatie en hierdoor veel uitgenodigdt voor tournees en festivals. Vormt een vaste waarde in ons (klassieke) muzieklandschap. Opgericht in 1988 als Nieuw Sinfonietta Amsterdam en heet 2003 Amsterdam Sinfonietta en speelt vanaf dat moment af ook zonder (vaste) dirigent, maar uitsluitend met een concertmeester als leider. Candy maakt sinds 1993 deel uit van dit kamermuziek gezelschap, eerst als eerste violiste (concertmeester) en sinds 2003 tevens als artistiek leider. De discografie van dit orkest is zeer omvangrijk en bevat vele hoog gewaardeerde en bekroonde CDs, met zowel werken van oude en moderne werken. Shostakovitsj is componist in residence. Daarnaast is Hendrik-Jan Wagemans de huisarrangeur. Try them, taste them and visit them.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

ja dat gedicht was ook mooi  :yes: doelde meer op die mevrouw met die hoed op  :-D ik weet haar naam niet meer

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.