Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Wat me bij deze Bluray opvalt is dat Bono dus eens een keertje wel normaal zingt, veelal vind ik dat hij de muziek verpest met slechte live zang partijen. Goed hij is pas een kwartiertje aan het zingen dus hij heeft nu nog wel wat lucht over....  clown1

jowa

Relaxed aan het luisteren naar een oude Mercury opname: Byron Janis op piano met werken van Schumann en Tchaikovsky.



SCHUMANN: Concerto per pianoforte op.54; Arabesque op.18.
TCHAIKOVSKI: Concerto per pianoforte n.1 op.23 - B. Janis, pf;
Minneapolis Symphony Orchestra; S. Skrowaczewski; London Symphony Orchestra; H. Menges (Living presence)

lo

Piano, mooi instrument :yes:
Mijn dochter speelt key-board en oefent voor haar "D" examen. Komt regelmatig een mooi stukje muziek uit :yes: (niet te vergelijken met een echte maar je moet wat hè).

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Stereophonics (Decade in the Sun): ik kende hen niet eens  redface, nooit bewust naar geluisterd maar zij klinken echt vet!
Aan hen ga ik nog een paar euris meer besteden  HB.

Symphonicities van Sting is ook erg lekker(wel een heel ander genre dan bovenstaande). Er zitten echter wel 1 of 2 wat "gezochte" composities tussen(ik mis daar de samenhang in het nummer tussen het orgineel en de aanvulling/opvulling van het symphonie orkest). Maar al met al een bijzonder album.

En The House is m`n eerste x Katie(bij haar andere albums steevast: :gaap:): goede opnamekwaliteit en haar stem klinkt op m`n set super.


Sander.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Glastonbury Festival, met momenteel Muse.  8-)

Één of andere HD-zender, gepindakaasd....

MadVillain

Arrow Jazz FM   Net pas ontdekt dat ze echt goede muziek draaien!
Voor achtergrondmuziek momenten draaien ze in 1 uur veel muziek wat ik zelf in mijn cd rek of digitale cd rek heb staan.

Marvin

Stomp Out Loud. dvd5.1

Klinkt er geinig, stel gasten die met van alles en nog wat lopen te tikken en te rammelen.
Zoals een zooitje basketballen op de straat en tegen containers en hekwerken, noem maar op.
Erg stoer!

lo

Stomp is erg leuk om te zien en horen. Alweer heel wat jaartjes geleden inmiddels naar een optreden geweest van die mannen bij ons in het theater. Was om te  :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Citaat van: MadVillain op juli 21, 2010, 00:12:31
Arrow Jazz FM   Net pas ontdekt dat ze echt goede muziek draaien!
Voor achtergrondmuziek momenten draaien ze in 1 uur veel muziek wat ik zelf in mijn cd rek of digitale cd rek heb staan.

:yes:   fijne zender en goede geluidskwaliteit
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

Ik heb hem nu erg vaak aanstaan! Normaal heb ik totaal geen radio aanstaan.


Nu is aan het spelen:

Sam Cooke - Live at the Harlem square club 1963

De opname klinkt raar. Maar als je doorzet dan sta je toch te kijken wat toen al mogelijk was qua opname technieken. Want dit klinkt toch wel erg ruimtelijk!

WimPeu

Alweer... 1 van de allerbeste ( zoniet de beste)  CD's ooit gemaakt...period.....

notworthy  notworthy



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

SACD van elanor mcevoy , Yola

mooi muzikaal album en erg prettige stem heeft ze  :yes: