Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: renes59 op mei 28, 2010, 21:21:23

Vind wel mooi dat je dat plezier ook opmerkt, daar wordt het mooi van.


Dat is denk ik waar we allemaal naar op zoek zijn, de emotie (plezier, verdriet, enz) die de performer probeert over te brengen. Ik in ieder geval wel en jij ook heb ik het idee.
Dan maakt het inderdaad niet zo heel erg veel meer uit over wat voor systeem je het hoort :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: lo op mei 28, 2010, 21:39:15
Dat is denk ik waar we allemaal naar op zoek zijn, de emotie (plezier, verdriet, enz) die de performer probeert over te brengen. Ik in ieder geval wel en jij ook heb ik het idee.
Dan maakt het inderdaad niet zo heel erg veel meer uit over wat voor systeem je het hoort :wink:

groet,

lo
Ik heb weleens het idee dat dat een beetje verloren in het hifigeweld. Dat is jammer want zonder die emotie wordt het allemaal wat klinisch. Daar is volgens mij muziek niet voor gemaakt. Ook Kraftwerk klinkt goed omdat de mannen hun ziel en zaligheid erin gooien, op één of andere manier vind ik dat hoorbaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#137
Dit heeft niks met hifi te maken maar alles met muziek. Je moet het wel wat vinden, kijk begrijpen dat niet iedereen dit mooi vindt.

http://www.youtube.com/watch?v=qfaMoOYEG-M

http://www.youtube.com/watch?v=HICsPNm2ARY
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Ik heb weleens het idee dat dat een beetje verloren in het hifigeweld. Dat is jammer want zonder die emotie wordt het allemaal wat klinisch. Daar is volgens mij muziek niet voor gemaakt. Ook Kraftwerk klinkt goed omdat de mannen hun ziel en zaligheid erin gooien, op één of andere manier vind ik dat hoorbaar.

Daar heb je wel gelijk in denk ik. Je set is en blijft niet meer dan een middel om die emotie zo goed en zo kwaad mogelijk aan je over te dragen. Je moet inderdaad oppassen dat het niet een meten wordt van wie de "langste, dikste of whatever voor ding" heeft.
Het is wel zo in mijn optiek dat als je zorgvuldig een kwalitatief hoogwaardige set bij elkaar hebt gesprokkel (gematched) dat die makkelijker en beter in staat is om die emotie over te brengen.
Daarnaast is het zo dat hoe beter je set des te meer moeite moet er gedaan worden om kwalitatief hoogwaardige geluidsdragers (CD's, LP's .....) te verkrijgen om er optimaal van te genieten. In mijn beeld is dat een misvatting. Ik geniet dubbel zo hard van mijn oude "platte" niet SACD's op mijn set als van te voren, puur omdat ik nu nog beter die emotionele vertolking (betrokkenheid, passie, plezier, moeite moeten doen.....) kan volgen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: lo op mei 28, 2010, 21:39:15
Dat is denk ik waar we allemaal naar op zoek zijn, de emotie (plezier, verdriet, enz) die de performer probeert over te brengen. Ik in ieder geval wel en jij ook heb ik het idee.
Dan maakt het inderdaad niet zo heel erg veel meer uit over wat voor systeem je het hoort :wink:

groet,

lo

Hi Lo, ben het niet helemaal met je eens. Als je het echte trillen der stembanden kunt horen hoor je toch dat de artiest een hoop emotie in zijn lied kan leggen. Iets wat je ontgaan kan zijn bij een mindere installatie.

lo

Citaat van: joep op mei 28, 2010, 21:56:37
Hi Lo, ben het niet helemaal met je eens. Als je het echte trillen der stembanden kunt horen hoor je toch dat de artiest een hoop emotie in zijn lied kan leggen. Iets wat je ontgaan kan zijn bij een mindere installatie.


Hoi Joep

Klopt daar heb je gelijk in, en heb ik zojuist vlak voor jij je posting zond ook uitgelegd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#141
Ik heb nogal wat muziek uit de jaren 60, vooral blues. Dat is veelal slecht opgenomen, dat klinkt als Youtube, maar toch krijg ik daar kippenvel van.
Ben wel met je eens dat een goed geluid helpt, dat moet gewoon goed zijn. Maar ik ben niet voortdurend op zoek naar een beter geluid, wel naar steeds nieuwe muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Een oudje even..niet zo oud als de gemiddelde cd/LP van Rene maar toch. :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

 notworthy notworthy

Een oudje uit mij jonge jaren :-D
Ik heb hem nu ook op CD. Draai hem regelmatig en geniet, zoals ik hiervoor al omschreef, altijd weer met volle teugen.
Ik heb hem zelfs verheven tot mijn steun en toeverlaat, als ik weer eens een MRI in moet, om met te steunen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op mei 28, 2010, 22:27:05
notworthy notworthy

Een oudje uit mij jonge jaren :-D
Ik heb hem nu ook op CD. Draai hem regelmatig en geniet, zoals ik hiervoor al omschreef, altijd weer met volle teugen.
Ik heb hem zelfs verheven tot mijn steun en toeverlaat, als ik weer eens een MRI in moet, om met te steunen.

groet,

lo


Leuk om te lezen Lo.. :yes: Luister er ineens met 'andere oren' naar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2010, 22:06:08
Een oudje even..niet zo oud als de gemiddelde cd/LP van Rene maar toch. :-D


Ik zal je vertellen dat ik nog weet dat ik deze heb gekocht in Emmen bij de Troubadour voor f 19,25.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: renes59 op mei 28, 2010, 22:59:31
Ik zal je vertellen dat ik nog weet dat ik deze heb gekocht in Emmen bij de Troubadour voor f 19,25.

Dat die herinneringen zo lang blijven hangen hè. Zegt wel iets vind ik :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#148
Maar eens een stukkie klassiek.

http://www.youtube.com/watch?v=Fjwwyp_c4wY
Hier op Youtube, in de cdspeler een SACD met opnames uit 1962. Klinkt geweldig, wel wat ruis maar dat stoort niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op mei 28, 2010, 22:59:31
Ik zal je vertellen dat ik nog weet dat ik deze heb gekocht in Emmen bij de Troubadour voor f 19,25.


:-D
Zo heb ik ook nog bij meerder LPtjes de aankoop geschiedenis in mijn hoofd.
Ik weet nog dat ik de LP Rainbow - Down To Earth had gekocht en in de regen met de LP onder mijn jas naar huis fietste toen ik een toenmalig vriendinnetje tegen kwam. En zoals pubers doen gingen we even een bospaadje op en even zoenen...maar ze mocht niet te dicht tegen me aan gaan staan want dan kwam mijn Rainbow LP in het nauw....wat een tijd zeg....

T'is ook nooit wat geworden met haar.... :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES