Ik heb weleens het idee dat dat een beetje verloren in het hifigeweld. Dat is jammer want zonder die emotie wordt het allemaal wat klinisch. Daar is volgens mij muziek niet voor gemaakt. Ook Kraftwerk klinkt goed omdat de mannen hun ziel en zaligheid erin gooien, op één of andere manier vind ik dat hoorbaar.
Daar heb je wel gelijk in denk ik. Je set is en blijft niet meer dan een middel om die emotie zo goed en zo kwaad mogelijk aan je over te dragen. Je moet inderdaad oppassen dat het niet een meten wordt van wie de "langste, dikste of whatever voor ding" heeft.
Het is wel zo in mijn optiek dat als je zorgvuldig een kwalitatief hoogwaardige set bij elkaar hebt gesprokkel (gematched) dat die makkelijker en beter in staat is om die emotie over te brengen.
Daarnaast is het zo dat hoe beter je set des te meer moeite moet er gedaan worden om kwalitatief hoogwaardige geluidsdragers (CD's, LP's .....) te verkrijgen om er optimaal van te genieten. In mijn beeld is dat een misvatting. Ik geniet dubbel zo hard van mijn oude "platte" niet SACD's op mijn set als van te voren, puur omdat ik nu nog beter die emotionele vertolking (betrokkenheid, passie, plezier, moeite moeten doen.....) kan volgen.
groet,
lo