Citaat van: Rob46 op september 15, 2018, 21:53:38
Zeker een muziekliefhebber. Ik kan zelfs van een mooi nummer wat uit een klokwekkerradio komt genieten Maar vaak, niet altijd, vind ik mooi opgenomen opnames via de set een extra beleving in de muziek geven. Daarom zijn we toch met onze hobby, het liefhebben van audiocomponenten bezig? Daarom gaan we toch naar live concerten, om de echtheid, sfeer en alles eromheen te beleven?
Na zoveel jaren van audio en muziek, heeft de muziek het uiteindelijk gewonnen van de audio, al vind mijn huidige set wel het absolute minimum. Ik luister nu ook meer via de Beyer DT880 Premium - een zeer prettig stukje equipment - meer dan een half jaar geleden, de speakers, Harbeths!, zijn vooral bedoeld om mijn maatje, John, mee te kunnen laten luisteren. Ik heb nooit het gevoel dat ik "iets mis" aan en in mijn set, integendeel, ik zelfs meer tevreden dan ik ooit ben geweest, en dat ligt beslist niet aan mijn set, maar heeft alles met mijn innerlijke evolutie als wezenheid te maken, want waar mijn fysieke gehoor steeds minder wordt, neemt de gevoeligheid van mijn innerlijk/non-fysieke gehoor alsmaar toe, een volkomen logische en natuurlijke ontwikkeling waar alles in de kosmos onderhavig aan is: Hoe dichter bij het einde van het bestaan als intelligent wezen (op aarde: als mens), hoe dieper de ellende, doch hoe groter en intenser het genot: Alles is een kwestie van (een dynamische) balans. Niet waar?